کتاب خواهران

Soeurs
  • 15 % تخفیف
    95,000 | 80,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 121936
مترجم : محبوبه میرفندرسکی
شابک : 978-6223080524
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب خواهران اثر وجدی معود

«خواهران»، نمایشنامه‌ای نوشته وجدی معود، نویسنده لبنانی- کانادایی است و مانند دیگر آثار این نویسنده به مسئله مهاجرت، تفاوت‌های زبانی و دوری از کشور و خانواده می‌پردازد. این کتاب داستان دو زن را روایت می‌کند که در هتلی در اتاوا با‌هم آشنا شده و سرنوشتشان به هم گره زده می‌شود. ژنویه برژرون و لیلا بنت وردا دو شخصت اصلی نمایشنامه «خواهران» هستند. شروع نمایشنامه، معرفی ژنویه است که رانندگی می‌کند و در مسیر مونترال به اتاوا است. او در جاده با کمبودهای خود آشنا می‌شود و خود را زن میانسالی می‌بیند که توانایی‌هایی را که در گذشته داشته از دست داده است. ژنویه وکیلی اهل مونترال است که می‌خواهد برای حل مسئله‌ای حقوقی به آفریقا برود اما قبل از پرواز به آفریقا، باید یک شب را در اتاوا برای برگزاری کنفرانسی سپری کند. ژنویه، همیشه خود را وقف حل و فصل اختلافات بزرگ کرده، اما خود از ابراز کوچکترین خواسته‌هایش ناتوان بوده است. او در این سفر پدر و مادرش را به یاد می‌آورد و به این موضوع فکر می‌کند که چرا فرزندی ندارد. در ادامه و زمانی که به اوتاوا می‌رسد، استقبالی از کنفرانس او نمی‌شود و ژنویه ناامیدتر از قبل می‌شود. او در هتل با مشکل زبان و سوءتفاهم‌های زبانی‌ رو‌به‌رو شده و نمی‌تواند با دیگران ارتباط درستی برقرار کند و بنابراین، کلافه شده و پس از عصبانیت اتاق خود را در هتل به هم می‌ریزد.
ماجرا از اینجا به بعد و با ورود لیلا بنت وردا پیگیری می‌شود. لیلا کارشناس خسارات بیمه است و مامور شده تا از آسیب‌هایی که ژنویه به هتل وارد کرده گزارش تهیه کند. در ادامه گذشته و سرنوشت لیلا و ژنویه به هم گره زده می‌شود و آن‌ها با مونولوگ‌هایی که دارند می‌توانند اشتراکاتی را در گذشته هم پیدا کنند.

کتاب خواهران

وجدی معود
وجدی معود متولد سال ۱۹۶۸در شهر دیرالقمر لبنان، نویسنده، هنرپیشه و کارگردان لبنانی/کانادایی است.وجدی معود کشور زادگاهش را در سال ۱۹۷۸، وقتی ده سال داشت، به مقصد پاریس ترک کرد. او و خانواده‌اش بعدتر در سال ۱۹۸۳ به شهر مونترال از ایالت فرانسوی زبان کانادا کوچ کردند. او در طول تحصیلش در دبیرستان عضو گروه تئاتر مدرسه شد و بعدها به تشویق دبیر ادبیات فرانسه، وارد مدرسه ملی تئاتر کانادا شد و در سال ۱۹۹۱ فارغ‌التحصیل شد.