کتاب همه ی پرندگان

Birds of a Kind
کد کتاب : 55557
مترجم :
شابک : 978-6227424188
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 220
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب همه ی پرندگان اثر وجدی معود

آیا واقعا مهم است که به هویت گمشده خود بچسبیم؟ یک حمله تروریستی در اورشلیم، ایتان، یک محقق جوان اسرائیلی-آلمانی را در کما قرار می دهد، در حالی که دوست دخترش وحیدا، دانشجوی فارغ التحصیل مراکشی، مجبور می شود راز خانوادگی خود را که در وهله اول آنها را به اسرائیل آورده بود، فاش کند. از آنجایی که والدین ایتان در یک غذای عید فصح وقتی متوجه شدند که وحیده یهودی نیست بسیار عصبانی شدند، ایتان نسبت به گذشته ی خانواده اش شک می کند که اگر درست باشد، می تواند همه چیز را تغییر دهد.
وجدی موعود در بیست سال گذشته خود را، چه در کانادا و چه در اروپا، به عنوان یک بازیگر و نمایشنامه نویس منحصربه‌فرد در صحنه ی تئاتر معاصر تثبیت کرده است، که به خاطر روایت‌های مستقیم و سازش ناپذیر و زیبایی‌شناسی تئاتر متمایز و قانع‌کننده‌اش تحسین شده است. در تمام کارهایش، از نمایشنامه‌های خودش گرفته (بیش از پانزده تا تا به امروز، از جمله جزر و مد، آتش سوزی ها، جنگل‌ها و بهشت‌ها و اقتباس‌ها (از جمله سفر به انتهای شب سلین و دن کیشوت سروانتس)، تا نمایشنامه هایی که کارگردانی کرده است (از جمله مکبث، زنان تروا و سه خواهر)، تا رمان‌ها (Visage Retrouve'، Anima) وجدی موعود این اعتقاد را بیان می‌کند که «هنر از منشور زیبایی بر وجود انسان شهادت می‌دهد.» نمایشنامه‌های وجدی موعود به بیش از بیست زبان ترجمه شده است. و در تمام نقاط جهان از جمله بریتانیا و آلمان ارائه شده است.

کتاب همه ی پرندگان

وجدی معود
وجدی معود متولد سال ۱۹۶۸در شهر دیرالقمر لبنان، نویسنده، هنرپیشه و کارگردان لبنانی/کانادایی است.وجدی معود کشور زادگاهش را در سال ۱۹۷۸، وقتی ده سال داشت، به مقصد پاریس ترک کرد. او و خانواده‌اش بعدتر در سال ۱۹۸۳ به شهر مونترال از ایالت فرانسوی زبان کانادا کوچ کردند. او در طول تحصیلش در دبیرستان عضو گروه تئاتر مدرسه شد و بعدها به تشویق دبیر ادبیات فرانسه، وارد مدرسه ملی تئاتر کانادا شد و در سال ۱۹۹۱ فارغ‌التحصیل شد.
قسمت هایی از کتاب همه ی پرندگان (لذت متن)
مسخره نکنین، این خیلی جدیها من توضیح دیگه ای براش نمی بینم... تا لحظه ی شروع بیگ بنگ؛ تا لحظه ای که ذره ای از ماده ی اولیه ی ما در یک ذرهی بی نهایت کوچیک - خیلی کوچیک تر از سر یک سوزن - از ماده ی اولیه ی این کتاب، در هم آمیخته شده؛ در هم آمیختگی آن چنان غیر قابل تصوری که منجر به بیگ بنگ شده تا ما رو بعد از گذشت سیزده میلیارد و هشتصد میلیون سال، در این لحظه، و تو این کتابخونه، به هم برسونه شما، من، و این کتاب رو، تا به ما - فراتر از فضا و زمان . احساس اولیهای از ارتباط دست بده. خب، من این رو همین جوری گفتم و مخصوصا نمی خوام که باعث رنجوندن شما بشم...