کتاب مانی پیامبر باغ های اشراق

The Gardens of Light
کد کتاب : 12748
مترجم :
شابک : 978-9643803131
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 372
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مانی پیامبر باغ های اشراق اثر امین معلوف

"مانی پیامبر باغ های اشراق" اثری است به قلم "امین معلوف" در شرح زندگانی یکی از پیامبران ایران باستان که دویست سال بعد از عیسی مسیح ظهور نمود. "مانی" پسر "مریم" زمانی به دنیا آمد که مردم به پرستش خدایان مختلف روی آورده بودند و پدرش به یک فرقه ی مذهبی جدید پیوسته بود. او که ماه ها قبل از به دنیا آمدن "مانی" خانه را ترک کرده بود، سال ها بعد برای همراه ساختن او بازگشته و "مانی" را با خود می برد و بین افراد فرقه رها می کند. "مانی" روزهای سختی را تحت تعالیم دشوار و عجیب فرقه می گذراند تا اینکه در دوران نوجوانی اش، پیامی به او وحی شده و متوجه می شود که به مقام پیامبری رسیده است. لذا "مانی پیامبر باغ های اشراق" آن جا را ترک کرده و به پایتخت می گریزد تا با بهره گیری از هنر نقاشی خود، مردم را با مذهب خویش همراه سازد. اما این تازه شروع کار است و او خیلی زود همراه با یارانی که دورش جمع شده اند، سفر خود را آغاز می کند.
"امین معلوف" در این اثر، با بهره گیری از بهترین منابع موجود پیرامون زندگانی "مانی" و همچنین با به کارگیری هنر داستان نویسی خود، قصه ی زندگی این پیامبر را از ابتدای تولد تا زمانی که چشم از جهان فرو بست، به نگارش درآورده و اطلاعات ارزشمند تاریخی را در قالب داستانی دلپسند به مخاطب عرضه داشته است. به این ترتیب "مانی پیامبر باغ های اشراق" اثر "امین معلوف" علاوه بر معرفی آیین و نگرش "مانی" و پیروانش به جهان های مادی و معنوی، یک اثر ممتاز ادبی نیز به شمار می رود.

کتاب مانی پیامبر باغ های اشراق

امین معلوف
امین معلوف، زاده ی 25 فوریه ی 1949، نویسنده ی فرانسوی لبنانی الاصل است.معلوف در لبنان و در دانشگاه فرانسوی سن ژوزف تحصیل کرد. او فعالیت مطبوعاتی را در سال 1971 با روزنامه ی «النهار» آغاز کرد و تا سال 1976 به همکاری با این روزنامه ادامه داد. معلوف سپس از سال 1976 تا 1979 در مجله ی «المستقبل» کار کرد و در سال 1979 به پاریس مهاجرت نمود. او پس از مدتی فعالیت به عنوان سردبیر مجله ی Jeune Afrique، روزنامه نگاری را رها کرد و رمان نویسی را به صورت تمام وقت پی گرفت.
قسمت هایی از کتاب مانی پیامبر باغ های اشراق (لذت متن)
و بدین سان، هنر مانی، ناخودآگاه ولی با شیفتگی و پختگی زودرس، در حاشیه ی صفحات کتاب ها متبلور و شکوفا شد. ابتدا طرح موجودات و اشیا را ساده و کم رنگ با مرکب خطاطان می کشید، سپس به آن ها، جلوه و جلا می داد و لحظات و دقایقی را، شاد و سرمست، به دور ازچشم برادران، در فضا با رسم و رنگ و نقاشی طی می کرد ولی…[تا کی می توانست این چنین به کار خود ادامه دهد؟]… بالاخره روزی می باید رازش فاش شود.