کتاب جنگ های صلیبی

Les Croisades vues par les Arabes
به روایت اعراب
کد کتاب : 12750
مترجم :
شابک : 9789641852162
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 394
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جنگ های صلیبی اثر امین معلوف

"جنگ های صلیبی" نوشته ی "امین معلوف" اثری است که این بار این رخداد تاریخی را "به روایت اعراب" مطرح می کند.
نسخه های اروپایی و عربی "جنگ های صلیبی" اشتراکات کمی دارند. برای اعراب ، قرن دوازدهم و سیزدهم میلادی سال ها تلاش شدید برای دفع حمله ی وحشیانه و ویرانگر انبوهی بربر بود. در زمان صلاح الدین سرانجام ارتش متوقف نشدنی مسلمانان با الهام از پیامبران و شاعران، موفق به نابودی قدرتمندترین پادشاهی های صلیبی شد. خاطره ی این بزرگترین و ماندگارترین پیروزی که تاکنون توسط یک جامعه غیراروپایی در برابر غرب بدست آمده است ، امروز نیز در ذهن میلیون ها عرب زنده است.
"امین معلوف" آثار تعدادی از مورخان معاصر عرب پبرامون "جنگ های صلیبی" ، شاهدان عینی و غالبا شرکت کنندگان در حوادث را الک کرده است. او داستان های آنان را به سبک زنده و مجذوب خود بازگو می کند و به ما پرتره ای واضح از جامعه ای می دهد که در اثر درگیری های داخلی متزلزل شده و از برخورد آسیب زا با فرهنگ بیگانه متزلزل شده است. او دو قرن مهم در تاریخ خاورمیانه را بازپس می گیرد و در مورد برخی از نیروهایی که امروز شعور عربی و اسلامی را شکل می دهند ، بینش جذابی ارائه می دهد. این اثر که در نتیجه ی پژوهشی متقن ایجاد شده، یک تحلیل مفید و مهم به حساب می آید که تاریخ های موجود غربی افزوده شده است. "امین معلوف" داستانی الهام بخش را آن چنان گرم و خواندنی تعریف می کند که تعداد کثیری از خوانندگان قطعا از این روایت پررنگ از وقایع دلخراش بهره خواهند برد. این اثر را به هرکسی که می خواهد بداند پشت وقایع اخیر خاورمیانه چه نهفته است، توصیه کنید.

کتاب جنگ های صلیبی

امین معلوف
امین معلوف، زاده ی 25 فوریه ی 1949، نویسنده ی فرانسوی لبنانی الاصل است.معلوف در لبنان و در دانشگاه فرانسوی سن ژوزف تحصیل کرد. او فعالیت مطبوعاتی را در سال 1971 با روزنامه ی «النهار» آغاز کرد و تا سال 1976 به همکاری با این روزنامه ادامه داد. معلوف سپس از سال 1976 تا 1979 در مجله ی «المستقبل» کار کرد و در سال 1979 به پاریس مهاجرت نمود. او پس از مدتی فعالیت به عنوان سردبیر مجله ی Jeune Afrique، روزنامه نگاری را رها کرد و رمان نویسی را به صورت تمام وقت پی گرفت.
نکوداشت های کتاب جنگ های صلیبی
The Crusades Through Arab Eyes may be warmly recommended to lay-readers and students alike.
جنگ های صلیبی به روایت اعراب می تواند صمیمانه به خوانندگان غیر روحانی و دانشجویان توصیه شود.
Times Literary Supplement Times Literary Supplement

Well-researched and highly readable.
کاملا تحقیق شده و بسیار خواندنی.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب جنگ های صلیبی (لذت متن)
بغداد ، اوت ۱۰۹۹ م . ( ۴۹۲ ه . ق . ) قاضی القضات ابوسعد الهروی ، بدون دستار ، با سری تراشیده ، سراسیمه ، وارد بارگاه وسیع خلیفه المستظهر بالله می شود . در پی او ، جماعتی پیر و جوان می آیند ؛ گفته های او را با هیاهو تایید می کنند و همچون او ، نمایشی خشم آلود از ریش های آشفته و سرهای تراشیده را عرضه می کنند . چند تن از مقامات عالی رتبه دربار خلیفه سعی می کنند او را آرام کنند ، اما او با بی اعتنایی آنان را کنار می زند و با گام های مصمم به سوی میانه تالار پیش می رود ، سپس با فصاحت پر شور خطیبی ماهر از بالای منبرش ، همه حاضران را بدون ملاحظه شأن و مقامشان ملامت می کند : - آیا به خود روا می دارید که زیر سایه امنیتی شایسته در زندگی بی اعتباری چون گل بوستان ، راحت بخوابید ؛ در حالی که برادران شما ، در سوریه ، جا و مکانی جز روی زین شترها یا در شکم لاشخورها ندارند ؟ چه بسیار خون ها ریخته شدند . چه بسیار دختران جوان زیباروی از شرم مجبور شده اند صورت شان را میان دستانشان پنهان کنند !