کتاب مجموعه آثار مولیر 1

Moliere
(نمایش نامه)
  • 95,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 24329
مترجم :
شابک : 978-6222010515
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 712
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مجموعه آثار مولیر 1 اثر مولیر

"مجموعه آثار مولیر 1"، جلد اول از این مجموعه است که نمایش نامه های "ژان باتیست پوکلن" با نام هنری "مولیر" را در بردارد. این نمایش نامه ها شامل ده کار برجسته ی "مولیر" هستند که بارها در کشورهای مختلف به اجرا درآمده اند.
نخستین نمایش نامه ی "مولیر" در این مجموعه "آقای دو پورسونیاک" نام دارد و پس از آن نمایش نامه ی "ژرژ داندن یا شوهر سردرگم" قرار گرفته است. در این داستان، دهقانی صاحب ثروت، دختر نجیب زاده ای را به همسری بر می گزیند؛ اما زندگی متاهلی آن گونه که فکر می کرده بر وفق مرادش نخواهد بود؛ چرا که همسر او بخاطر ثروت با او ازدواج کرده و حالا مرتب همراه با خانواده اش او را مورد تحقیر و تمسخر قرار می دهند.
نمایش نامه ی بعدی "بورژوای اشراف منش" است که با کنایه به زندگی بورژوآزی و طبقه بندی های اجتماع، اشراف زادگان مغرور و خودخواه و عوام پرمدعایی که از قشر متوسط جامعه هستند را مضحک نشان می دهد و نوعی اعتراض به سیستم جامعه است. "نیرنگ های اسکاپن" نام داستان دیگری است که در آن مردی نابغه و ثروتمند برای رسیدن به اهداف خود دروغ می گوید و با نقش هایی که بازی می کند، سر مردم شیره می مالد. نمایش نامه ی "زنان دانشمند" هم قصه ی دو جوان دلباخته است که بر سر راه ازدواجشان با هم، مانعی قرار گرفته است.
از دیگر نمایش نامه های موجود در کتاب "مجموعه آثار مولیر 1" می توان به داستان های "عشاق باشکوه"، "کنتس دسکاربانیاس"، "سیسیلی یا نقاش عشق" "طبیب پرنده" و "حسادت آقای کلافه" اشاره کرد.

کتاب مجموعه آثار مولیر 1

مولیر
ژان باتیست پوکلن، که با نام مولیر شناخته می شود، زاده ی 15 ژانویه 1622 و درگذشته ی 17 فوریه 1673، نمایشنامه نویس فرانسوی بود.مولیر پس از گذراندن تحصیلات اولیه به قصد فراگیری حقوق به دانشگاه رفت، اما عشق او به نویسندگی و نمایش مانعی برای فراگیری حقوق شد. او پس از انصراف از تحصیل در رشته ی وکالت، با خانواده ی بژارت آشنا شد و با همکاری آن ها تماشاخانه ای را در پاریس تأسیس کرد. مولیر در سال 1658 در پاریس به نوشتن نمایش نامه روی آورد و آثارش را خودش به روی صحنه برد. او پس از مدتی تصمیم گرفت یک گرو...
قسمت هایی از کتاب مجموعه آثار مولیر 1 (لذت متن)
استاد موسیقی ( در حالی که با نوازندگانش صحبت می کند ) : بیایید! به این تالار داخل شوید، و کمی استراحت کنید تا او از راه رسد. استاد رقص ( در حالی که با رقاصّان صحبت می کند ) : شما نیز به اینجا بیایید! استاد موسیقی ( رو به شاگرد ) : آیا تمام کردی؟ شاگرد: بله. استاد موسیقی: بگذار ببینم.آفرین! خوب است. استاد رقص: آیا چیز تازه ای است؟ استاد موسیقی: بله. آهنگی است برای یک ترانه عاشقانه، که او را وادار کردم در همین جا، آن را بنویسد، تا آن که شخص موردنظرمان از خواب بیدار شود. استاد رقص: آیا می توان دید این موسیقی چگونه است؟ استاد موسیقی: زمانی که او به اینجا بیاید، شما آن را به همراه دیالوگ خواهید شنید. او به زودی به اینجا خواهد آمد. استاد رقص: کارهای من و شما، دیگر بی اهمیت نیستند... استاد موسیقی: درست می گویید. ما در اینجا، مردی یافته ایم که دقیقا باب میل من و شما است؛چیزی که در من و شما مشترک است، درآمد شیرینی است که موسیو ژوردن با آرزوهای بزرگی که برای رسیدن به نجابت و داشتن یک زندگی اشرافی در سر پیدا کرده است، به ما می پردازد. هم رقص شما، و هم موسیقی من، همواره در آرزوی این به سر می برند که تمام عالم، به او شباهت داشته باشد...! استاد رقص: نه کاملا! من خیلی مایل بودم که او بیشتر به شناخت خود نائل می آمد تا انجام دادن کارها و تمریناتی که ما به او می دهیم. استاد موسیقی: این حقیقت دارد که او این چیزها را به سختی درک می کند، امّا به هر حال، مبلغ خوبی برای آنها می پردازد؛و هنرهای ما اکنون بیش از هر چیز به این نیاز دارند تا به هر چیز دیگر.