کتاب مجموعه آثار مولیر

Moliere
(10جلدی ، باقاب)
  • 187,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 29653
مترجم :

شابک : 978-2000829645
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 882
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 10

معرفی کتاب مجموعه آثار مولیر اثر مولیر

"مجموعه آثار مولیر" گزینشی از بهترین آثار این نمایش نامه نویس فرانسوی می باشد که نمایش نامه های "آقای دوپورسونیاک"، "زنان دانشمند"، "ژرژ داندن یا شوهر سردرگم"، "طبیب پرنده و حسادت آقای کلافه"، "بورژوای اشراف منش"، "سیسیلی یا نقاش عشق"، "عشاق باشکوه"، "کنتس دسکاربانیاس" و "نیرنگ های اسکاپن" از جمله ی این آثار می باشند.
"بورژوای اشراف منش" داستانی است طعنه آمیز از طبقه بندی های اجتماعی و شخصیت بورژوازی، که هم عوام متوسط و پر مدعا و هم اشراف زادگان پر افاده و مغرور را به باد تمسخر می گیرد.
"ژرژ داندن یا شوهر سردرگم" اثری دیگر از "مولیر"، قصه ی دهقانی ثروتمند است که با دختر یک نجیب زاده ازدواج می کند اما به جز تحقیر از سمت همسر و پدر و مادر همسرش چیزی نصیب او نمی شود؛ چرا که آن ها فقط به دلیل مقام و ثروتش او را به دامادی پذیرفته اند.
"نیرنگ های اسکاپن" درباره ی مردی مغرور و پر زرق و برق است که فکر می کند هیچ چیز برای او غیرممکن نیست. او مرتب دروغ می گوید و مردم را فریب می دهد. هرچند که او یک نابغه ی دیپلماسی هم به حساب می آید و موفق می شود که هر بار نقشی جدید بازی کند و در عین حال هدف کلی خود را نیز حفظ نماید.
از دیگر آثار نوشته شده به قلم "مولیر" می توان به نمایش "زنان دانشمند" ، قصه ی دو فرد جوان و عاشق که بر سر راه ازدواجشان موانعی وجود دارد و نمایش "طبیب پرنده و حسادت آقای کلافه" اشاره کرد که در آن گارجیبوس می خواهد به هر قیمیتی که شده لوسیل را به ازدواج ویلبروکن پیر در بیاورد. اما لوسیل عاشق والر است و حالا والر به کمک بقیه برای رسیدن به عشقش احتیاج دارد.

کتاب مجموعه آثار مولیر

مولیر
ژان باتیست پوکلن، که با نام مولیر شناخته می شود، زاده ی 15 ژانویه 1622 و درگذشته ی 17 فوریه 1673، نمایشنامه نویس فرانسوی بود.مولیر پس از گذراندن تحصیلات اولیه به قصد فراگیری حقوق به دانشگاه رفت، اما عشق او به نویسندگی و نمایش مانعی برای فراگیری حقوق شد. او پس از انصراف از تحصیل در رشته ی وکالت، با خانواده ی بژارت آشنا شد و با همکاری آن ها تماشاخانه ای را در پاریس تأسیس کرد. مولیر در سال 1658 در پاریس به نوشتن نمایش نامه روی آورد و آثارش را خودش به روی صحنه برد. او پس از مدتی تصمیم گرفت یک گرو...
قسمت هایی از کتاب مجموعه آثار مولیر (لذت متن)
استاد موسیقی ( در حالی که با نوازندگانش صحبت می کند ) : بیایید! به این تالار داخل شوید، و کمی استراحت کنید تا او از راه رسد. استاد رقص ( در حالی که با رقاصّان صحبت می کند ) : شما نیز به اینجا بیایید! استاد موسیقی ( رو به شاگرد ) : آیا تمام کردی؟ شاگرد: بله. استاد موسیقی: بگذار ببینم.آفرین! خوب است. استاد رقص: آیا چیز تازه ای است؟ استاد موسیقی: بله. آهنگی است برای یک ترانه عاشقانه، که او را وادار کردم در همین جا، آن را بنویسد، تا آن که شخص موردنظرمان از خواب بیدار شود. استاد رقص: آیا می توان دید این موسیقی چگونه است؟ استاد موسیقی: زمانی که او به اینجا بیاید، شما آن را به همراه دیالوگ خواهید شنید. او به زودی به اینجا خواهد آمد. استاد رقص: کارهای من و شما، دیگر بی اهمیت نیستند... استاد موسیقی: درست می گویید. ما در اینجا، مردی یافته ایم که دقیقا باب میل من و شما است؛چیزی که در من و شما مشترک است، درآمد شیرینی است که موسیو ژوردن با آرزوهای بزرگی که برای رسیدن به نجابت و داشتن یک زندگی اشرافی در سر پیدا کرده است، به ما می پردازد. هم رقص شما، و هم موسیقی من، همواره در آرزوی این به سر می برند که تمام عالم، به او شباهت داشته باشد...! استاد رقص: نه کاملا! من خیلی مایل بودم که او بیشتر به شناخت خود نائل می آمد تا انجام دادن کارها و تمریناتی که ما به او می دهیم. استاد موسیقی: این حقیقت دارد که او این چیزها را به سختی درک می کند، امّا به هر حال، مبلغ خوبی برای آنها می پردازد؛و هنرهای ما اکنون بیش از هر چیز به این نیاز دارند تا به هر چیز دیگر.