کتاب اخلاق محیط زیست

Environmental Ethics: The Central Issues
موضوعات اصلی
کد کتاب : 123702
مترجم :
شابک : 978-6225571402
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب اخلاق محیط زیست اثر گرگوری بسم

با مطالعۀ کتاب اخلاق زیست‌محیطی متوجه اضطرار نیاز امروز به اخلاقی زیست‌محیطی می‌شویم که به شکل چتری گسترده مردمی با پیش‌زمینه‌ها و عقاید مختلف را در زیر خود جای دهد تا با کمک هم زمین را التیام بخشند و سلامت نسبی آن را حفظ کنند. نویسنده در این کتاب چشم‌اندازی ارائه می‌دهد که بر پایۀ احترام به طبیعت، ارزش‌گذاری به طبیعت به خاطر خودش، رفتاری منعطف‌تر نسبت به محیط زیست و موجودات زنده و تلاش‌ بیشتر نسبت به حال برای زندگی در تعادلی پایدار با طبیعت قرار دارد.
در دنیایی که شهرنشینی و زندگی میان بتن و فولاد و اعتیاد به دستگاه‌ها و ابزارهای الکتریکی با سرعتی سرسام‌آور در حال رشد است، بیش از همیشه به دریچه‌ای برای تنفس و نگریستن ورای این شیوۀ زندگی ناهمخوان با طبیعتمان نیاز داریم. پژوهش‌ها نشان داده‌اند گذراندن وقت در طبیعت می‌تواند استرس را کاهش دهد، یادگیری و خلاقیت را تقویت کند، افسردگی را کاهش دهد و ارتباط اجتماعی را بهبود بخشد. اما با شیوۀ فعلی زندگی‌مان نه تنها خود بلکه دیگر شکل‌های حیات این سیاره را هم با بحران جدی مواجه کرده‌ایم. امروز ششمین انقراض بزرگ با دلایل کاملا انسانی در حال وقوع است. انقراض، فرآیند زایندگی را به طور کامل متوقف می‌کند و داستان شگرف تکامل با قدمت هزاران ساله را به نقطۀ پایان می‌رساند.این کتاب با ارائه دیدگاهی بی‌طرفانه از ما دعوت می‌کند از چشم‌اندازی منصفانه به جایگاه خودمان در این کرۀ خاکی نگاه کنیم و لزوم بازنگری در بینشمان در امور زیست‌محیطی را به ما گوشزد می‌کند.

کتاب اخلاق محیط زیست

گرگوری بسم
گریگوری بسم پیش از این استاد فلسفه در کالج کینگ (پنسیلوانیا) بوده است. وی نویسنده ، همکار نویسنده یا ویراستار 9 کتاب است ، از جمله Critical Thinking: A Student's Introduction (چاپ ششم).