کتاب عهد جدید

The New Testament: A Historical Introduction to the Early Christian Writings
مقدمه ای تاریخی بر نوشته های مسیحی قدیم
کد کتاب : 124470
مترجم :
شابک : 978-6229852378
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 848
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 خرداد

معرفی کتاب عهد جدید اثر بارت دی ارمان

کتاب «عهد جدید: مقدمه‌ای تاریخی بر نوشته‌های مسیحی قدیم» نوشته‌ی بارت د. ارمان، یک اثر ارزشمند و جامع برای درک بهتر تاریخ، زمینه‌ی نگارش و شکل‌گیری کتاب مقدس مسیحیان یعنی عهد جدید می‌باشد. این اثر توسط یکی از برجسته‌ترین متخصصان در زمینه‌ی مطالعات عهد جدید نگاشته شده است. در این کتاب، ارمان با رویکردی تاریخی و علمی، به بررسی انجیل‌ها، رساله‌های پولس و دیگر نوشته‌های اولیه مسیحی می‌پردازد. او با استفاده از شواهد باستان‌شناختی، متون قدیمی و تحلیل‌های زبان‌شناختی، سعی در روشن ساختن زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نگارش این کتب عهد جدید دارد. یکی از نکات قوت این کتاب، نگاه انتقادی و بی‌طرفانه ارمان به متون مقدس مسیحیت است. او بدون پیش‌داوری‌های مذهبی، به بررسی تاریخچه، نویسندگان و محتوای این نوشته‌ها می‌پردازد و آنها را در بستر زمانی و مکانی خود قرار می‌دهد. ارمان در این اثر، مسائلی مانند چگونگی شکل‌گیری کانون عهد جدید، تفاوت‌های موجود در انجیل‌های چهارگانه، نقش پولس در گسترش مسیحیت و تأثیر فرهنگ یونانی-رومی بر نوشته‌های اولیه مسیحی را مورد بحث و تحلیل قرار می‌دهد. علاوه بر این، او به بررسی مسائل مربوط به اصالت و قدمت این متون، مشکلات ترجمه و تفسیر آن‌ها و همچنین چالش‌های مربوط به دگرگونی این نوشته‌ها در طول قرون می‌پردازد.
این کتاب در شش فصل و با عناوین ۱. عهد جدید چیست ۲. جهان سنت‌های مسیحی قدیم ۳. زمینه یهودی عیسی و پیروانش ۴.سنت‌های عیسی در زمینه یونانی-رومی آنها ۵.اناجیل مسیحی ۶.عیسی پسر خدا که رنج کشید، تقسیم می‌شود.
در مجموع، این کتاب یک پژوهش جامع و کلی در خصوص عهد جدید مسیحیان می‌باشد که مولف دانشمند آن با نگرشی تازه و جدید و با معیارهایی نو تلاش می‌کند یک بازخوانی دیگر از این متون ارائه دهد، و برای کسی که علاقمند به درک بهتر ریشه‌های تاریخی این متون است بسیار مفید خواهد بود.

کتاب عهد جدید

بارت دی ارمان
بارت دنتون ارمن (متولد 5 اکتبر 1955) محقق آمریکایی عهد جدید است که بر نقد متنی عهد جدید، عیسی تاریخی، و خاستگاه و توسعه مسیحیت اولیه تمرکز دارد. او 30 کتاب از جمله سه کتاب درسی دانشگاه را تالیف و ویرایش کرده است. او همچنین شش کتاب پرفروش نیویورک تایمز را نوشته است. او جیمز ای. گری استاد ممتاز مطالعات دینی در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل است.