کتاب نامه های مجتبی مینوی و ایرج افشار

Mojtaba Minovi and Iraj Afshar's letters
کد کتاب : 126737
شابک : 978-6227706826
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 504
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نامه های مجتبی مینوی و ایرج افشار اثر محمد افشین وفایی

کتاب” نامه‌های مجتبی مینوی و ایرج افشار “مجموعه‌ای از مکاتبات میان این دو تن است
هزار سال بیشتر است که جمع‎‌آوری مراسلات فارسی یکی از فعالیت‌های پسندیدۀ ادبی بوده است.
با وجود این، گردآوردن مکاتبات میان دو تن سابقه‌ای ندارد و با تغییراتی که دنیا در همین چند دهۀ اخیر به خود دیده و رسم نامه‌نویسی تقریبا برافتاده است گمان نمی‌رود نشر چنین مکاتباتی دوام داشته باشد.
ایرج افشار ، که کتاب حاضر مجموعه‌ای از مکاتبات میان او و مجتبی مینوی است(به ترتیب 89 و 48 نامه).خود از پیشگامان نشر مراسلات رجال تاریخی،فرهنگی و ادبی ایران بود و با رویۀ منظمی که در زندگی داشت،هم هزاران نامه به اقصی نقاط جهان نوشت و هم گنجینۀ کم‌نظیری از نامه‌های دیگران به خود برجای گذاشت.
نامه‌های افشار و مینوی اغلب از دهۀ سی و چهل قرن گذشته است و شمّه‌ای از فعالیتهای علمی و فرهنگی دو تن از ایران‌دوستان نامدار در عرصۀ زبان و ادب فارسی را باز می‌نماید.
جز اینکه سبک انشای نامه‌ها آموزنده است، با خواندن آنها فضای فرهنگی حاکم برآن زمان را نیز بهتر می‌توان شناخت.

کتاب نامه های مجتبی مینوی و ایرج افشار

محمد افشین وفایی
محمد افشین وفایی در 29 مرداد 1359 در تهران متولد شد. سال 1384 مدرک کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرد و در ادامه در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه تهران رتبه اول را کسب نمود. عنوان رسالۀ دکتری او"حافظ در اسناد و منابع کهن تا سال 1000 هجری" است که به راهنمایی دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی در سال 1391 از آن دفاع کرد. او به دلیل فعالیتهای پژوهشی متعدد از سال 1387 تا کنون به عضویت بنیاد ملی نخبگان در آمده است. وفایی اکنون سمت استادیاری در دانشکدۀ ادبیات دانشگ...