کتاب اندیشه،خطا،یادگیری

Thought, error, learning
کد کتاب : 129532
شابک : 978-6001303104
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 202
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب اندیشه،خطا،یادگیری اثر کیان فروزش

پیشرفت‌های سریع و روزافزون «علوم عصب‌شناسی» (NEUROSCIENCES) نمونه‌ای است از آنچه که در فلسفه‌ی علم از آن به‌عنوان جهش و انقلاب علمی نام برده می‌شود.
علوم عصب‌شناسی به لطف ابزار تازه‌ای که فن‌آوری‌های «تصویربرداری از مغز در حال کار» (fMRI)، «کاشتن الکترود در مغز»، «اندازه‌گیری میکروالکتریکی، سلولی و ملکولی فعالیت‌های نورون‌ها»... و روش‌های متکی براین فن‌آوری‌ها در اختیارش گذاشته‌اند، به بسیاری از پرسش‌ها، در رفتارشناسی، روان‌شناسی آموزشی، علوم شناختی، جامعه‌شناسی، زبان‌شناسی، هوش مصنوعی، فلسفه و نظریه‌ی ذهن... که پیش از این، تنها براساس مطالعات نظری ارائه می‌شدند، پاسخ می‌دهد.
مقاله‌های این مجموعه، از نشریه‌های فرانسوی «علوم انسانی»، «مغز و روان‌شناسی»، «پژوهش»، «علم روان» و «دنیای هوش» برگزیده و ترجمه شده‌اند.
آنچه در این مقاله‌ها مشترک است، نتایج پژوهش‌های جدید در حوزه‌ی علوم عصب‌شناسی و روان‌شناسی در مورد اندیشه، خطا و یادگیری است.
هدف از گزینش و ترجمه‌ی این مطالب، در درجه‌ی نخست، اطلاع‌رسانی به متخصصان ایرانی رشته‌های گفته شده، و در درجه‌ی دوم، دعوت از متخصصان ایرانی به روی‌آوری بیشتر به علوم عصب‌شناسی و روش‌ها و ابزار آن و توجه به دستاوردها و نتایج تحقیقات در این حوزه است.

کتاب اندیشه،خطا،یادگیری