کتاب مانایی

Outlive: The Science and Art of Longevity
علم و هنر بلند زیستن
کد کتاب : 131721
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6225213425‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 470
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب مانایی اثر پیتر عطیه

کتاب«مانایی: علم و هنر بلند زیستن» نوشته‌ی پیتر عطیه، به بررسی علم و هنر دستیابی به طول عمر و سلامت بهتر می‌پردازد. نویسنده در فصل اول، آخرین دستاوردهای علمی در زمینه‌ی عوامل تعیین‌کننده طول‌ عمر را مرور می‌کند. او به تحقیقات انجام‌شده روی ژن‌ها، سبک زندگی، تغذیه و محیط اشاره کرده و توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با درک بهتر این عوامل، طول عمر بالقوه را افزایش داد.
سپس در فصل‌های بعدی، به‌طور مفصل به مهم‌ترین عادت‌ها و رفتارهایی که بر سلامتی و طول عمر تأثیر می‌گذارند، پرداخته می‌شود. موضوعاتی مانند تغذیه، ورزش، خواب، مدیریت استرس، روابط اجتماعی و سبک زندگی سالم بررسی شده‌اند. به‌عنوان مثال، نویسنده به تفصیل درباره‌ی انواع مختلف رژیم‌های غذایی و تأثیر آن‌ها بر پیری و بیماری‌های مزمن توضیح می‌دهد. او همچنین دلایل علمی فواید سبک زندگی مدیترانه‌ای و محدود کردن کالری دریافتی را شرح می‌دهد. یا در بخش ورزش، انواع مختلف فعالیت‌های بدنی و تأثیر آن‌ها بر سوخت‌و‌ساز بدن و سیستم ایمنی به تفصیل مورد بحث قرار گرفته‌اند. حتی توصیه‌هایی برای تعداد دفعات و مدت‌زمان ایده‌آل ورزش در هفته نیز ارائه‌شده است.
نکته جالب کتاب این است که پیتر عطیه نه‌تنها به یافته‌های علمی استناد می‌کند، بلکه راهکارها و استراتژی‌های عملی برای پیاده‌سازی این دانش در زندگی روزمره را نیز ارائه می‌دهد.
برای مثال، او توصیه‌هایی برای تنظیم الگوی خواب، انتخاب مواد غذایی مفید، شیوه‌های ذهن‌آگاهی، فعالیت‌های اجتماعی و حتی انجام کارهای داوطلبانه دارند که می‌تواند به داشتن زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری منجر شود.
در مجموع، کتاب «مانایی: علم و هنر بلند زیستن» فراتر از یک دید کلی، وارد جزئیات کاربردی شیوه‌ی زندگی سالم و طولانی می‌شود و با ارائه‌ی دیدگاهی جامع به مقوله‌ی طول عمر، منبعی عالی و کاربردی برای کسانی است که می‌خواهند عمری طولانی‌تر، سالم‌تر و معنادارتری داشته باشند.

کتاب مانایی

پیتر عطیه
پیتر عطیه (1973-) پزشکی امریکایی-کانادایی است که به دلیل فعالیت‌هایش در مورد پزشکی طول عمر شهرت دارد.