کتاب کتاب کوچک خوشی های ژاپنی

A Little Book of Japanese Contentments
کد کتاب : 131935
مترجم :
شابک : ‫‬‮‭978-6002538888
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب کوچک خوشی های ژاپنی اثر ارین نیئیمی لانگهرست

«کتاب کوچک خوشی‌های ژاپنی» نوشتۀ ارین نیئیمی لانگهرست است. او در این کتاب، در پی آن است تا به مخاطب آموزش دهد که چگونه می‌توان با کمک فرهنگ و سنت‌های ژاپنی زندگی شادتری داشت. هدف لانگهرست از نگارش این کتاب آشنایی مخاطب با آموزه‌های آیین و سنن ژاپنی است. قرار است خواننده در این کتاب درک و نگاهی متفاوت به زندگی داشته باشد. «کتاب کوچک خوشی‌های ژاپنی» هم کتابی برای خودیاری است و هم خواننده را با ریزه‌کاری‌های فرهنگ و حکمت ژاپنی آشنا می‌کند و دلایل تفاوت ژاپنی‌ها با دیگر ملل و خاص بودنشان را توضیح می‌دهد.
نویسنده در این کتاب روایت می‌کند که ژاپنی‌ها، از اعصار کهن تا امروز، چطور و با چه نگرشی با زندگی رو به رو شده‌اند و چگونه توانسته‌اند، دربرابر آن‌چه آدمی را مضطرب و سرگشته و نگران می‌کند و بحرانی را در زندگی انسان رقم می‌زند، اعتماد‌به‌نفس و استقامت را در خود تقویت کنند و با شادمانی و نیرویی سرشار، که برگرفته از آموزه‌های کهن‌شان است، بر مشکلات مختلف زندگی روزمره فائق آیند.
«کتاب کوچک خوشی‌های ژاپنی» از مقدمه، سه بخش با عنوان‌های "کوکورو (قلب و ذهن)، کارادا (بدن) و شوکانکا (شکل‌دادن به عادت‌ها" و ده فصل تشکیل شده است. فصل‌های ده‌گانۀ این کتاب عبارتند از: ایکیگای (انگیزش)، وابی‌سابی (زیبایی نقص و ناپایداری)، کینتسوگی (یافتن زیبایی در نقص و عدم کمال)، شین‌رین‌یوکو (تغذیه از طبیعت)، ایکه‌بانا (هنر گل‌آرایی)، تابه‌مونو (غذا)، اوچا (چای)، اونسن (چشمه‌های آب گرم و آب‌تنی)، خوشنویسی (خطاطی و سومی‌ئه) و خانۀ ژاپنی.

کتاب کتاب کوچک خوشی های ژاپنی

ارین نیئیمی لانگهرست
ارین نیئیمی لانگهرست ساکن لندن می‌باشد و هر سال مدتی را در ژاپن سپری می‌کند و به فرهنگ ژاپنی علاقه زیادی دارد.