کتاب فیزیک خداباوری

The Physics of Theism
خدا، دانش فیزیک و فلسفه ی علم
کد کتاب : 134712
مترجم :
شابک : 978-6225822092
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب فیزیک خداباوری اثر جفری کوپرسکی

متکلمان و فیلسوفان دین بیش از پیش به علم و به ویژه در حوزه فیزیک علاقه مند شده اند. از تنظیم دقیق ثابت‌های جهانی گرفته تا مکانیک کوانتومی، نسبیت، و کیهان‌شناسی، فیزیک موضوعی است که به طور شگفت‌آوری در ارتباطش با حوزه دین گسترده است. با این حال، پر کردن شکاف بین این زمینه ها مشکل ساز است. کسانی که در دین و علوم انسانی هستند معمولا فقط در سطح عمومی با علوم ریاضی تعامل دارند و فیزیکدانان اغلب متافیزیک و دین را نادیده می گیرند.
فیزیک خداباوری یک حد وسط مهم و ضروری بین این رشته‌ها ارائه می‌کند و تحلیلی انتقادی از روش‌های درهم تنیده شدن فیزیک در موضوعات دینی ارائه می‌کند. کوپرسکی با شفاف‌سازی استدلال‌های اغلب پیچیده، طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می‌دهد که شامل کنش الهی، اراده آزاد، برهان تنظیم دقیق، طبیعت‌گرایی، قوانین طبیعت، رابطه بین علم و دین، و بحث بر سر طراحی هوشمند می‌شود.

کتاب فیزیک خداباوری

جفری کوپرسکی
جفری کوپرسکی، استاد فلسفه در دانشگاه ایالتی دره ساگیناو، ایالات متحده آمریکا است. او عضو هیئت تحریریه Philosophy Compass است و مقالاتی در مجلاتی مانند Philosophy of Science، British Journal for the Philosophy of Science و Zygon و غیره منتشر کرده است. او همچنین نویسنده فیزیک خداباوری (2015) است.