کتاب پوشاک در ایران باستان

Ancient Iranian Apparel
  • 15 % تخفیف
    160,000 | 136,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: امیرکبیر امیرکبیر
    نویسنده: فریدون پوربهمن
کد کتاب : 13567
شابک : 978-9640011003
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب پوشاک در ایران باستان اثر فریدون پوربهمن

اخیرا فریدون پوربهمن کتاب (( تاریخ پوشاک ایران باستان )) را به زبان فرانسه منتشر کرده است . پور بهمن متخصص تاریخ و هنر ایران باستان و نیز تاریخ قدیم فرانسه است.

پوربهمن با اشاره به دلیل اصلی نگارش این کتاب می گوید که کمبود مدارک در مورد پوشاک دوره های باستان ایران به زبان هایی چون فرانسه ، انگلیسی و لاتین ، اصلی ترین انگیزه او در نگارش این کتاب بوده است.
به گفته او تمامی طرح های این کتاب از روی سکه ها ، نقش های برجسته ، سنگ نبشته ها و اشیایی که در موزه های ایران باستان ، لوور پاریس و موزه های لندن ، آمریکا و دیگر شهرهای جهان موجود می باشد ، تهیه شده است.وی درعین حال تصریح می کند که عمده طرح هایش به شخصیت های برجسته روزگار باستان مربوط می شود ؛ چرا که درباره مردم عادی آن دوران اطلاع چندانی در دست نیست.

قابل توجه آنکه (( تاریخ پوشاک ایران باستان )) به اشعار فردوسی به عنوان شاهدی از لباس های آن دوران اشاره دارد و برای نمونه ، به گفته ایسنا ، به رنگ لباس لشگریان می پردازد و به نقل از این شعرها مثلا نتیجه می گیرد که سربازان در جنگ از لباس فیروزه ای رنگ استفاده کرده اند. البته پور بهمن اذعان دارد که در این مورد سند زنده ای در دست نیست و به همین دلیل به شعر فردوسی که در آن رنگ لباس ها در زمان پیشدادیان ذکر شده استناد کرده است.

کتاب پوشاک در ایران باستان

دسته بندی های کتاب پوشاک در ایران باستان