کتاب خودشناسی روی نیمکت: جلسات روان درمانی

Psychological Sessions Until You Reach Peace
  • 15 % تخفیف
    130,000 | 110,500 تومان
  • موجود
  • نویسنده: محمد ابراهیم
کد کتاب : 136333
مترجم : ایرج حبیبی
شابک : 978-6228080284
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب خودشناسی روی نیمکت: جلسات روان درمانی اثر محمد ابراهیم

هر چقدر هم که در کار و زندگی خود متعهد باشید، روزهایی خواهید داشت که نسبت به انجام دادن کار ضعیف می‌شوید و تعلل می‌ورزید و از هوا و هوس خود پیروی می‌کنید و آنچه باید انجام دهید، به حال خودش وا می‌گذارید.
باید بدانید این به معنای بد یا ضعیف بودن شما نیست؛ بلکه به معنای انسان بودن شماست و ضعف یکی از ویژگی‌های ساختاری شما است؛ اما بهترین فرد کسی است که دست از تلاش و کوشش برنمی‌دارد و هر چقدر هم که ضعیف باشد، ناامید نمی‌شود و بعد از ناتوانی به توانمندی و بعد از نادرستی به درستی پی می‌برد.
این را نیز بدانید که همواره دلیل حال خویتان خودتان تیستید و به همین دلیل باید از خداوند یاری بجویید و احساس ناتوانی نکنید.

کتاب خودشناسی روی نیمکت: جلسات روان درمانی

دسته بندی های کتاب خودشناسی روی نیمکت: جلسات روان درمانی
قسمت هایی از کتاب خودشناسی روی نیمکت: جلسات روان درمانی (لذت متن)
خودتازی و عزت نفس جلسات روان درمانی یکی از رایج ترین مشکلاتی که ذهن افراد مراجعه کننده به کلینیک های روان پزشکی را خسته و مشغول به خود کرد، موضوع اعتماد به نفس یا چیزی است که من تمایل دارم آن را عزت نفس بنامم. اما این دو مفهوم چه تفاوتی با هم دارند؟ تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس با شروع مدرنیته در دوران معاصر ظهور تمدن ها و تکامل انسان، توهم اعتماد به نفس داشتن در اکثریت مردم غلبه یافته و بخش بزرگی از زندگی آن ها را به خود درگیر کرد و اندیشه بشری نیز در رسیدن به حالتی خاص عقبگرد داشته و به بشر (ابرانسان) شهرت پیدا کرد. این اصطلاح در فلسفه وجودی نیچه نیز مطرح شد، به نحوی که او از این طریق میخواست مفهوم قدرت را تثبیت کند و با تمام وجود سعی داشت بگوید فقط ابرانسان ها استحقاق زندگی را دارند. و این که تمام جهان با مخلوقی به نام انسان فقط ابزاری برای دستیابی به برتری ابر بشری یا سوپرمن است. که باید هدف هر فرد قدرتمند باشد. باید الگوی ایدئالی را ارائه داد که دستیابی به آن در واقعیت اگر نگوییم غیر ممکن، دشوار است، زیرا آن ابربشری که در ذهن او بود، به آن میزان استوار است که نه به کسی نیاز ندارد و نه دچار ضعف، و نه نا امید می شود…