کتاب آلفرد هیچکاک و راز شیر عروسکی

The Mystery of the Nervous Lion
کد کتاب : 136996
مترجم :
شابک : 978-6007068588
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 421
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 آبان

معرفی کتاب آلفرد هیچکاک و راز شیر عروسکی اثر رابرت آرتور

کتاب «آلفرد هیچکاک و راز شیر عروسکی» یکی از مجموعه رمان‌های «رابرت آرتور جونیور» است که تحت عنوان آلفرد هیچکاک و سه کارآگاه جوان منتشر شده است. هیچکاک را شاید بتوان بزرگ‌ترین خالق سینمای دلهره و وحشت نامید. آثار این فیلم‌ساز بزرگ هریک به‌مثابه یک ورکشاپ آموزشی برای علاقه‌مندان به سینمای وحشت به‌حساب می‌آیند. روش‌های ایجاد دلهره و تعلیق، تعریف ضرب‌آهنگ دلهره آورد و استفاده از پلان‌هایی که با ترکیب‌بندی منحصربه‌فرد باعث ایجاد حس وحشت و تأثیرات روانی بر مخاطب می‌شوند تنها گوشه‌ای از هنرنمایی این کارگردان بزرگ بر پرده‌ی سینما است. اگرچه فرایند اقتباس از آثار ادبی بر آثار نمایشی بسیار معمول‌تر است، اما اقتباس از سینما به ادبیات هم امکان‌پذیر است. مخصوصا در مورد آثاری که به‌عنوان آثار شاخص در تاریخ سینما به‌حساب می‌آیند. آلفرد هیچکاک یکی از معدود کارگردان‌هایی است که آثارش نه‌تنها در سینما و تئاتر که در ادبیات مورد اقتباس قرار گرفته‌اند.
آقای «رابرت آرتور» یکی از افرادی است که از سینمای هیچکاک، هم در ادبیات و هم در سینما و حتی رادیو اقتباس انجام داده است. مجموعه‌ی درخشان آلفرد هیچکاک تقدیم می‌کند، یکی از آثار سینمایی آرتور است که ادای دینی به آلفرد هیچکاک بر پرده‌ی سینما است. مجموعه رمان‌های آلفرد هیچکاک و سه کارآگاه جوان نیز توجهی ویژه به این کارگردان بزرگ در عرصه‌ی رمان‌نویسی و ادبیات است. رابرت آرتور در این مجموعه رمان، سه کارآگاه جوانی را خلق کرده است که پرونده‌های عجیب‌وغریب و غریب و جنایی خود را از آلفرد هیچکاک دریافت می‌کنند و به دنبال راه‌حلی برای آن هستند. کتاب حاضر یعنی «آلفرد هیچکاک و راز شیر عروسکی» یکی از همین مجموعه است. در این جلد از رمان پیتر، باب و ژوپیتر به‌عنوان سه کارآگاه جوان گزارشی دریافت می‌کنند مبنی بر اینکه یکی از شیرهای باغ‌وحش از حالت عادی خارج شده و وحشی شده است. پیگیری پرونده ابعاد جالبی را از پشت پرده‌ی باغ‌وحش نشان می‌دهد که می‌تواند برای علاقه‌مندان به ادبیات جنایی و گمانه‌زن جالب‌توجه باشد.

کتاب آلفرد هیچکاک و راز شیر عروسکی

رابرت آرتور
رابرت جی آرتور جونیور (زاده 10 نوامبر 1909 - درگذشته 2 مه 1969) نویسنده داستان های گمانه زنی بود که به دلیل کار با مجموعه رادیویی مسافر مرموز و نوشتن رمان های بزرگسال جوان برای نوشتن کتاب "سه محقق" شناخته شد.آرتور دو بار توسط نویسندگان رمز و راز آمریکا با جایزه ادگار بهترین درام رادیویی مورد تقدیر قرار گرفت. وی همچنین فیلمنامه هایی را برای «برنامه تلویزیونی آلفرد هیچکاک»، و «آلفرد هیچکاک ارائه می دهد» نوشت.