کتاب یک جای دیگر

Somewhere Else
کد کتاب : 138361
مترجم :
شابک : 978-6223360923
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 36
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 2 آبان

معرفی کتاب یک جای دیگر اثر گاس گوردن

کتاب «یک جای دیگر» یکی از آثار داستانی و مصور «گاس گوردون» نویسنده‌ و تصویرگر استرالیایی است که برای رده‌ی سنی کودکان طراحی و منتشر شده است.
در این اثر نویسنده یکی از مهم‌ترین چالش‌های زندگی انسان را مورد بررسی قرار می‌دهد و با طرح یک داستان مصور و گاها کودکانه آموزشی کاربردی و روان‌شناسانه برای مخاطبان مطرح می‌کند.
داستان «یک جای دیگر» در مورد زندگی دو دوست است که قرار است کمک بزرگی به زندگی هم کنند. جورج پرنده‌ای است که سال‌های سال است در خانه مانده و زمان خود را صرف پخت‌وپز در آشپزخانه کرده است. دوستان جرج، پرنده‌های دیگر هر بار که از او برای سفر و مهاجرت به مناطق دیگر دعوت می‌کنند، او موضوعی را بهانه می‌کند تا از خانه‌ی خود خارج نشود. پخت‌وپز انواع شیرینی، شرکتی در کلاس‌های مدیتیشن در خانه و ورکشاپ‌های آموزشی آنلاین مواردی هستند که برنامه‌ی روزانه‌ی جرج را تشکیل داده‌اند. داستان اما با ورود شخصیت دوم شکل جدیدی به خود می‌گیرد. پاسکال، خرسی است که به‌عنوان رفیق صمیمی جرج وارد داستان می‌شود و علت اصلی خانه‌نشینی جورج را فاش می‌کند.
گاس گوردون در این داستان به موضوع جانبی سفر می‌پردازد. نه‌تنها سفر بیرونی و جغرافیایی که سفر درونی و روانی موضوع مهمی است که او مورد بررسی عمیق و البته ساده قرار می‌دهد. تمایل انسان و مخصوصا کودکان به ماندن در حاشیه‌ی امن و خانه موضوعی است که در بزرگسالی باعث خلق تنش‌های متفاوتی در زندگی افراد می‌شود. نویسنده با اشراف به این موضوع، با استفاده از شخصیت پاسکال به‌عنوان یک دوست، جایگاه دوست را در حل چنین چالش‌هایی مطرح می‌کند.
استفاده از حیواناتی که از نظر جثه و اندام هیچ شباهتی به هم ندارند و در عوض خیلی بیشتر از بقیه به زندگی هم کمک می‌کنند، کودکان را به ایجاد ارتباط با دوستان مختلف سوق می‌دهد. کتاب مصور «یک جای دیگر» یکی از آثار مهم گوردن در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است که مقاصد مهم آموزشی را همراه داستانی جذاب و گیرا ارائه می‌دهد.
گوردون بارها برای آثار دیگری که در حوزه‌ی ادبیات کودکان خلق کرده است موردتوجه و تشویق داوران بین‌المللی قرار گرفته است.
مخاطب اصلی کتاب «یک جای دیگر» کودکان و نوجوانانی هستند که برای خروج از حاشیه‌ی امن خود دچار شک و تردیدند. بر همین اساس مطالعه‌ی این اثر برای کودکان و نوجوانان محافظه‌کار توصیه می‌شود.

کتاب یک جای دیگر

گاس گوردن
گاس گوردن (1971- ) نویسنده ادبیات کودک و تصویرگر اهل استرالیا می‌باشد.