کتاب روان شناسی اخلاقی اندوه

The Moral Psychology of Sadness
کد کتاب : 138403
مترجم :

شابک : 978-6227765427
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 324
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب روان شناسی اخلاقی اندوه اثر آنا گاتلیب

کتاب «روانشناسی اخلاقی اندوه» نوشته آنا گاتلیب متنی جامع در از دیدگاه روانشناختی درباره احساس غم و اندوه به عنوان یک عاطفۀ چندوجهی با در نظر گرفتن مفاهیم اخلاقی است. این کتاب که در سال 2017 منتشر شد، در بردارندۀ مجموعه‌ای از مقالات علمی می باشد که به جنبه‌های فلسفی، اخلاقی و روان‌شناختی غم و اندوه می‌پردازد و درک دقیقی از این احساس پیچیده ارائه می‌دهد. به طور کلی گاتلیب و دیگر نویسندگان مقالات درج شده در کتاب، غم را نه تنها به عنوان یک احساس یا عاطفه گذرا، بلکه به عنوان احساسی که نقش مهمی در زندگی اخلاقی ما ایفا می کند، بررسی می کنند. این کتاب به طیفی از سوالات می پردازد: غمگین بودن به چه معناست؟ تجربه غم و اندوه، چه خودمان و چه دیگران، چه تأثیری بر ما دارد؟ آیا غم و اندوه همیشه واکنش مناسبی است و می تواند بینش روشن تری از درون ما و روابط ما با دیگران ارائه دهد یا خیر؟ این مجلد به چندین بخش تقسیم شده است که هر کدام به ابعاد مختلف غم و اندوه می پردازد:
1. درک اندوه: این بخش به بررسی ماهیت غم، علل آن و انحاء بیان آن می پردازد که به طور خاص به چگونگی تجربه و انتقال غم و اندوه و فرآیندهای شناختی و عاطفی مربوط می شود.
2. اندوه و اخلاق: در اینجا، نویسندگان اهمیت اخلاقی غم را مورد بحث قرار می دهند. آنها در نظر دارند که غم چگونه می تواند تصمیمات و رفتارهای اخلاقی ما و نقشی که در همدلی و شفقت اجتماعی در ما ایفا می کند را به خوانندگان نشان دهد.
3. اندوه در بستر اجتماعی: این قسمت زمینه های اجتماعی و فرهنگی غم را بررسی می کند و در نظر می گیرد که چگونه غم و اندوه توسط هویت ها و روابط اجتماعی ما شکل می گرفته و تغییر پیدا می کنند.
4. ارزش اندوه: نویسندگان در این بخش ارزیابی می کنند که آیا اندوه مفید است یا مضر. آنها پتانسیل اندوه را برای کمک به رشد شخصی، درک اخلاقی و بیان هنری توضیح می دهند.

کتاب روان شناسی اخلاقی اندوه

آنا گاتلیب
آنا گاتلیب دانشیار فلسفه در کالج بروکلین (Brooklyn College) است.