کتاب سبک سفر کن

Travel Light: Spiritual Minimalism to Live a More Fulfilled Life
ساده زیستی معنوی برای گذران یک زندگی کامل تر
کد کتاب : 139944
مترجم :
شابک : 978-6001185403
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب سبک سفر کن اثر لایت واتکینز

کتاب «سبک سفر کن» با زیرعنوان ساده‌زیستی معنوی برای گذران یک زندگی کامل‌تر، اثر لایت واتکینز و ترجمه‌ی الهام شیخی ابومسعودی، از سوی انتشارات ذهن‌آویز منتشر شده است. استیون پرسفیلد، نویسنده‌ی کتاب «جنگ هنر»، می‌نویسد: «اکنون چهار سال است که لایت کوله‌باری برای زندگی ندارد، این نوع زندگی شیرین‌کاری یا حقه‌بازی نیست، بلکه مردی جدی با خود عهد کرده که براساس حقایق جهان درون خود و معرفت لغزش‌ناپذیر قلبش زندگی کند. «سبک سفر کن» بهترین دروازه‌ی ممکن است و لایت واتکینز، بخشنده‌ترین و پرشورترین راهنما برای چنین تجربه و شیوه‌ی زندگی است.»
شاید همین توصیف ساده برای این اثر ارزشمند کافی باشد؛ چراکه لایت واتکینز معتقد است که مهم‌ترین دارایی ما راهنمای درون ماست و هرگاه فضایی ایجاد می‌کنیم تا از صدای درونمان پیروی کنیم، با فراوانی واقعی زندگی هماهنگ می‌شویم. او در کتاب جدید و زیبای خود می‌گوید ساده‌زیستی معنوی نوش‌داروی بسیار ضروری برای تقلای به‌ظاهر بی‌پایان ما در رسیدن به جایی است یا حتی فراتر از آن، تحقق همه‌چیز است و معتقد است که زندگی پرمشغله و پریشانی که ما را به ستوه آورده است، نه‌فقط برای سیاره‌ی ما، بلکه برای خود ما هم بد است.

کتاب سبک سفر کن

لایت واتکینز
لایت واتکینز علاوه بر تدریس دوره‌های مدیتیشن مبتدی، یکی از نویسندگان مجلات سلامت جایگزین است و او مرتباً در سراسر ایالات متحده سفر می‌کند و در مورد چگونگی یافتن شادی و زندگی بدون استرس در دنیای مدرن امروز سخنرانی می‌کند. وقتی لایت تدریس نمی کند یا نمی نویسد، از گذراندن وقت با خانواده، بازی های تخته ای و ورزش در ساحل نزدیک خانه اش در سانتا مونیکا، کالیفرنیا لذت می برد.
قسمت هایی از کتاب سبک سفر کن (لذت متن)
هرگاه دربارۀ داستان زندگی خودتان می‌نویسید، افرادی که آن را مطالعه می‌کنند، دوست ندارند دربارۀ ثروت یا تأثیری که ثروت روی زندگی شما گذاشته یا از روزهای سخت و لحظه‌های پر از غم و اندوه شما چیزی بشنوند. آن‌ها دوست دارند از فروپاشی شما، حمله‌های پنیک شما، لحظه‌های سخت و طاقت‌فرسا و دردناک شما و زمانی که مجبور بودید در ماشین خود زندگی کنید، بدانند. آن‌ها می‌خواهند بدانند چه مشقتی کشیده‌اید و چطور بر آن فائق آمده‌اید. گفتن و بازگویی سخت‌ترین و تاریک‌ترین لحظات شما و جهش اعتقادی که مجبور بودید به کار گیرید تا یک روز دیگر زنده بمانید آن داستان‌هایی هستند که در آن‌ها بیشتر دوام آورده‌اید، پر‌وبال گرفته‌اید و ادامه می‌دهید تا الهام‌بخش نسل‌های بعدی باشید. شجاعت و سرزندگی که اکنون برای حفر عمیق‌تر به کار می‌گیرید تا دریابید باید رویاهای خود را پیگیری کنید سرانجام باعث ایجاد انگیزه در کسی خواهد شد که تا صدها سال بعد داستان شما را می‌شنود تا به راه خود ادامه دهد و ناامید نشود. آن‌ها فکر خواهند کرد: اگر شما قادر به انجامش بودید، پس من هم می‌توانم آن را انجام دهم.