کتاب یومی و نقاش کابوس

Yumi and the Nightmare Painter
کد کتاب : 142023
مترجم :
شابک : ‏‫‬‭978-6227314960
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 آبان

معرفی کتاب یومی و نقاش کابوس اثر برندون سندرسون

«یومی و نقاش کابوس‌ها» کتابی نوشته برندون سندرسون، نویسنده آمریکایی است. این اثر در دسته ادبیات داستانی فانتزی قرار می گیرد. داستان این رمان در سیاره ای به نام کوماشی اتفاق می‌افتد. در سیاره‌ کوماشی شهری به نام کیله هیتو وجود دارد که شبی ابدی آن را فرا گرفته است. نیرویی ماورائی اطراف این شهر را احاطه کرده که لفاف نام دارد و باعث شده که کیله هیتو در تاریکی ابدی قرار گیرد. لفاف فقط کیله هیتو را در تاریکی فرو نبرده است بلکه موجوداتی بی‌شکل در آن زندگی می کنند که با رفتن به میان مردم کیله هیتو از رویای ساکنان این شهر تغذیه می کنند و به آن‌ها آسیب می‌رسانند به همین دلیل به موجودات ساکنان لفاف، کابوس گفته می شود. کابوس ها پس از تغذیه فراوان از رویای ساکنان شهر کیله هیتو جاودانه می شوند و به مرحله ای می رسند که نابودی آن ها غیرممکن است. نقاشانی در این شهر زندگی می کنند که وظیفه‌ی آن ها مقابله با کابوس‌ها است. نیکارو یکی از این نقاش ها است که سبک خاصی از نقاشی را برای جنگیدن با کابوس ها انتخاب کرده است. او که هنرمندی منزوی است به کمک نقاشی با جوهر تک‌رنگ کابوس‌ها را شکار کرده و از بین می‌برد. از سوی دیگر در شهر توریو که برخلاف کیله هیتو سرزمین نور و خورشید است دختری به نام یومی زندگی می کند که می تواند با ارواح ارتباط برقرار کند.
یومی و نیکارو از دو دنیای متفاوت هستند اما با اتفاقی غیرقابل پیش بینی زندگی آنها به هم گره می خورد. نیکارو و یومی باید با هم همکاری کنند و از مهارت‌های یکدیگر استفاده کنند تا بتوانند شهرهای خود را از هجومی بزرگ که جان ساکنان را در خطر قرار داده است نجات دهند. داستان همکاری یومی و نیکارو از جایی آغاز می شود که یکی از ارواح با یومی ارتباط برقرار کرده و از او می‌خواهد که به آن‌ها کمک کند.

کتاب یومی و نقاش کابوس

برندون سندرسون
برندون سندرسون، زاده ی 19 دسامبر 1975، نویسنده ی آمریکایی داستان های فانتزی و علمی تخیلی است.سندرسون در لینکلن نبراسکا به دنیا آمد. او از همان دوران نوجوانی، عاشق و شیفته ی رمان های فانتزی شد و چندین بار تلاش کرد که داستان های خودش را بنویسد.سندرسون به دانشگاه بریگام یانگ رفت و در رشته های ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاق فارغ التحصیل شد.او در زمان تحصیل، داستان های زیادی می نوشت و تا سال 2003، دوازده رمان به رشته ی تحریر درآورد که همگی منتشر نشده بودند. اولین رمان سندرسون در سال 2005 به چاپ رس...