کتاب دگرگونی

La Modification
کد کتاب : 14321
مترجم :
شابک : 978-9644482908
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 324
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه رنودو سال 1957

معرفی کتاب دگرگونی اثر میشل بوتور

دگرگونی داستان پیچیده ای ندارد: یک مرد میانسال در پاریس سوار قطار می شود تا به ملاقات معشوق خود سیسیل که در رم است برود ، معشوقی که از آمدن او خبر ندارد. آنها طی دو سال گذشته یک بار در ماه مخفیانه ملاقات کرده اند: هربار که که او بخاطر سفر های تجاری اش به رم رفته بود. او اکنون قصد دارد به معشوقش بگوید که سرانجام تصمیم به ترک همسر خود گرفته است ، برای او (سیسیل) کاری در پاریس پیدا کرد و آماده است تا او را به آنجا برگرداند و با او زندگی کند.
دگرگونی تغییر تدریجی ذهن او را توصیف می کند. شور و شوق اولیه و امیدهای او برای شروعی تازه به آرامی باعث شک و تردید ، ترس و بزدلی می شود...
از بارزترین خصوصیات کتاب استفاده بسیار غیرمعمول از دوم شخص برای اشاره به شخصیت اصلی است ، روشی که به راوی دوم شخص معروف است. در دگرگونی شما با جای شخصیت اصلی قرار می گیرد و بین خود و شخصیت اصلی مدام در نوسان خواهید بود. داستان به طور چشمگیری تا آنجا که به زمان و مکان مربوط می شود متراکم شده است. کل این عمل در کمتر از 24 ساعت انجام می شود و هرگز قطاری که شخصیت اصلی در آن سفر می کند را ترک نمی کند ، مگر در طول فلاش بک.
دگرگونی اثر بسیار مهم میشل بوتو شناخته می شود. اثری که گونه ای خاص از رمان نو است.

کتاب دگرگونی

میشل بوتور
میشل بوتور (Michel Butor) شاعر، رمان‌نویس و مقاله‌نویس قرن بیستم میلادی اهل فرانسه بود.میشل ماری فرانسوا بوتور در مونس-باروول، حومه شهر لیل متولد شد.او فلسفه را در سوربن تحصیل کرد و در سال 1947 فارغ التحصیل شد.وی در مصر، منچستر، تسالونیکی، ایالات متحده و ژنو به تدریس پرداخت.او به خاطر کارهایش جوایز ادبی زیادی از جمله جایزه Prix Apollo، جایزه Prix Fénéonو Prix Renaudot را کسب کرد.
قسمت هایی از کتاب دگرگونی (لذت متن)
اکنون قرار بود که سسیل به پاریس بیاید و باهم زندگی کنید.نه طلاقی در پیش داشتید و نه جارو جنجالی٬ از این موضوع کاملا مطمئن بودید ٬ مطمئن هستید.مطمئن بودید که همه چیز در نهایت آرامش صورت خواهد گرفت.هانریت بیچاره حرفی نخواهد زد

حتی اگر جملاتتان را هم از پیش آماده کرده باشید چهره اش٬ شگفتی اش٬ درک نکردنش توان این کار را ازتان سلب خواهد کرد.

عشق ما٬ راه به جایی نخواهد برد و به حکم تقدیر در شن زار پیری هردومان مدفون خواهد شد.