کتاب سنجش و ارزیابی سرمایه انسانی

Assessment and evaluation of human capital
بر پایه الگوی یکپارچه‏‫
کد کتاب : 144616
شابک : 978-9640368404
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 194
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 4 مهر

معرفی کتاب سنجش و ارزیابی سرمایه انسانی اثر ابوالقاسم نادری

در اثر حاضر، ضمن کاربست یک رویکرد فراگیر و یکپارچه، نگاه میان‌رشته‌ای نیز به‌طور حرفه‌ای اعمال شده است. به‌طور مشخص، علاوه بر اقتصاد، از مبانی و تحلیل‌های علوم تربیتی همراه با روانشناسی و جامعه‌شناسی نیز استفاده شده است. همچنین، مباحث کتاب به تحلیل‌های نظری محدود نشده بلکه بخش اصلی مطالب به مسائل و موضوعات سنجش و ارزیابی سرمایۀ انسانی معطوف شده است. به این ترتیب، به مباحث کاربردی نیز به‌طور ویژه توجه شده است. در مجموع، مباحث و مطالب کتاب در پنج فصل تنظیم شده که در آن توالی و انسجام منطقی فصول (از مبانی نظری به سمت تدوین و ارزیابی الگو و ابزار سنجش همراه با کاربردهای مرتبط) در حدّ مطلوبی رعایت شده است.
با مطالعه کتاب، انتظار است خواننده به‌طور حرفه‌ای نسبت به موارد زیر شناخت پیدا کند:
تاریخچه و سیر تحوّلات مفهوم سرمایۀ انسانی،
تفاوت رویکرد سرمایۀ انسانی با رویکردهای نیروی انسانی و منابع انسانی و آثار ناشی از انتخاب نوع رویکرد بر مباحث علمی-فنی و کاربردهای سیاستی-عملیاتی مرتبط،
نحوه طراحی الگوی یکپارچه سرمایۀ انسانی مبتنی بر رویکرد میان‌رشته‌ای و چگونگی روایی‌سنجی آن،نحوه طراحی و اعتباریابی ابزار سنجش سرمایه انسانی،
انواع کاربردهای مترتب بر الگوی یکپارچه سرمایۀ انسانی و ابزار سنجش آن و چگونگی متناسب‌سازی الگوی پایه سرمایۀ انسانی با زمینه و عرصه مورد نظر.

کتاب سنجش و ارزیابی سرمایه انسانی

ابوالقاسم نادری
دکتر ابوالقاسم نادری متولد سال 1344؛ دارایکارشناسی, 1366, اقتصاد, علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد, 1369, اقتصاد, تهران، و دکتری, 1378, اقتصاد آموزش, لندن می باشد.
دسته بندی های کتاب سنجش و ارزیابی سرمایه انسانی