کتاب اخلاق در هوش مصنوعی

Ethics of Artificial Intelligence: Case Studies and Options for Addressing Ethical Challenges
کد کتاب : 145393
مترجم :
شابک : 978-9647196864
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 223
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 آبان

معرفی کتاب اخلاق در هوش مصنوعی اثر برند کارستن استهال

این کتاب شامل مباحث زیر به زبان ساده و با مصادیق واقعی می‌باشد:
ارائه‌ی نمایی کلی از مفهوم هوش مصنوعی
یادگیری عمیق
تبعیض ناعادلانه و غیرقانونی
حریم خصوصی
سرمایه‌داری نظارتی
دستکاری یا اعمال نفوذ
حق زندگی، آزادی و امنیت فرد
کرامت
بهبود اهداف توسعه‌ی پایدار سازمان ملل
مباحث مطرح‌شده در کتاب مهم‌ترین یا مرتبط‌ترین موضوعات اخلاقی را که درحال حاضر در زمینه‌ی هوش مصنوعی مورد بحث‌‌اند، شامل می‌شود. چالش‌های اخلاقی ناشی از هوش مصنوعی یکی از بزرگ‌ترین موضوعات قرن بیست‌ویکم است. هوش مصنوعی مزایای بالقوه‌ی بسیاری دارد، بااین‌وجود نگرانی‌های اخلاقی خاص خود را به‌دنبال می‌آورد که با توجه به روند روبه‌رشد پیشرفت و استفاده از آن، نیاز به آگاهی در این زمینه وجود دارد. کتاب حاضر گامی در این راستا برمی‌دارد.

کتاب اخلاق در هوش مصنوعی

برند کارستن استهال
برند کارستن استهال استاد تحقیقات انتقادی در فناوری در دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه ناتینگهام و مدیر سابق مرکز محاسبات و مسئولیت اجتماعی در دانشگاه De Montfort، لستر، انگلستان است. علایق او موضوعات فلسفی ناشی از تلاقی تجارت، فناوری و اطلاعات را پوشش می دهد. این شامل سؤالات اخلاقی فعلی و نوظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات، رویکردهای انتقادی به سیستم های اطلاعاتی و مسائل مربوط به تحقیق و نوآوری مسئولانه است.
قسمت هایی از کتاب اخلاق در هوش مصنوعی (لذت متن)
در سال 2018 در یک رانندگی آزمایشی تاکسی شهری فردی که مسئول نظارت بر آن پروژه بود، در اثر تصادف با یک عابر پیاده و کشته شدن او، متهم به قتل شد. تحقیقات هیأت ملی ایمنی حمل و نقل به این نتیجه رسید که تصادف به دلیل پرت شدن حواس راننده‌ی اتومبیل آزمایشی و به دلیل زنگ خوردن تلفن همراهش در آن زمان صورت گرفته است... کمسیون اروپا در حال برداشتن گام‌هایی برای بازنگری در قوانین مسئول بخش و اقداماتی‌ست که به مسایل سیستم هوش مصنوعی می‌پردازد و همچنین اقدامات مناسب ایمنی برای همه ی خطرات و این‌که قربانیان در صورت صدمه دیدن توسط هوش مصنوعی غرامت دریافت خواهند کرد یا نه؟