کتاب من مردمم

I am the people
کد کتاب : 15014
مترجم :
شابک : 978-6004051392
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب من مردمم اثر کارل سندبرگ

کارل سندبرگ (به انگلیسی: Carl Sandburg) (زاده ۶ ژانویه ۱۸۷۸ – درگذشته ۲۲ ژوئیه ۱۹۶۷) شاعر، نویسنده و ویراستار آمریکایی بود. وی برنده سه جایزه پولیتزر می‌باشد؛ که دو جایزه را برای شعر و یکی را برای نوشتن شرح حال ابراهام لینکلن دریافت کرد.

کتاب "من مردمم" به ترجمه‌ی بابک زمانی و منتشر شده توسط انتشارات ثالث، حاوی گزیده‌ای از زیباترین و معروف‌ترین اشعار سندبرگ می‌باشد. در این کتاب، بیشتر موضوعات اجتماعی و انقلابی با محوریت محیط کارگری مورد بررسی قرار می‌گیرند. شعرهای او از جنس مردم، کارگران و بینوایان تشکیل شده‌اند که او را به عنوان "شاعر مردم" معرفی می‌کند. اثرهای دیگری نیز مانند "شعرهای شیکاگو" و "خوشه‌چین های ذرت" نیز به سندبرگ تعلق دارند.

کتاب من مردمم

کارل سندبرگ
کارل سَندبرگ ( Carl Sandburg) (زاده ۶ ژانویه ۱۸۷۸ – درگذشته ۲۲ ژوئیه ۱۹۶۷) شاعر، نویسنده و ویراستار آمریکایی بود. وی برنده سه جایزه پولیتزر می‌باشد؛ که دو جایزه را برای شعر و یکی را برای نوشتن شرح حال ابراهام لینکلن دریافت کرد.
قسمت هایی از کتاب من مردمم (لذت متن)
روزی با چشمان شسته به تهیدستان نگریستم، میلیون ها فقیر و آزمند، همه بیمار و محنت بار، حتی رنجورتر از صخره سنگ ها و ستارگان، و چه بسیار بودند، بیمارتر از تاریکی شبانگاه. همه در هم شکسته و خرد تکه پارۀ فروتن ویرانه های ملت.