کتاب افلاک نما

The Planetarium
کد کتاب : 15164
مترجم :
شابک : 978-9644482168
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1383
سال انتشار میلادی : 1959
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب افلاک نما اثر ناتالی ساروت

«در افلاک نما، خواسته ام در وهلۀ اول ظاهر را نشان دهم، شخصیت های بیرونی را آن طور که هرکدام از ما دیگری را می بیند و، در پس آن، زندگی درونی را»
دنیاهای درونی و متعدد و متفاوت و حتی بیگانه با هم، و البته خاص، با هم رویارو می شوند و تکرارها و گفتگوهای قطع شده و معلق مانده گردابی دایمی می آفرینند که هر کس، در درون آن، به تکاپو می پردازد و می کوشد تا خود را تعریف کند: افلاک نما تصویر این دنیاهای در حال حرکت است.
در این رمان، مانند بیشتر آثار ساروت، خود ماجرا صرفا پس زمینه ای است برای آشکار ساختن مجموعه ای از «گرایش ها» که هنگام مواجهۀ اشخاص با گفته ها و اشیاء احساس می شود و منشأ حرکت می گردد. آنچه در این رمان می بینیم خود دنیای عینی نیست بلکه بازنمود ذهنی دنیای عینی است.

کتاب افلاک نما

ناتالی ساروت
ناتالی ساروت (Nathalie Sarraute)‏ (۱۸ ژوئیه ۱۹۰۰ در ایوانوفو، روسیه - ۱۹اکتبر ۱۹۹۹ در پاریس، فرانسه) حقوق‌دان، رماننویس و نظریه‌پرداز ادبی یهودی فرانسوی‌زبان بود. ساروت یکی از برجسته‌ترین نویسندگان مکتب رمان نو در فرانسه است. اثر تئوریک او عصر بدگمانی (۱۹۵۶) در کنار کتاب درباره رمان نو نوشته آلن رب‌گریه مانیفست این مکتب شمرده می‌شوند.