کتاب دروغ گویی

Lying: Moral Choice in Public and Private Life
انتخاب اخلاقی در زندگی اجتماعی و فردی
کد کتاب : 1529
مترجم :
شابک : 978-600-7439-09-8‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 464
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1978
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

نامزد جایزه بهترین کتاب غیرداستانی «کتاب ملی آمریکا»

معرفی کتاب دروغ گویی اثر سیسلا بوک

کتاب دروغ گویی، اثری نوشته ی سیسلا بوک است که نخستین بار در سال 1978 به انتشار رسید. آیا ممکن است دروغ گفتن در برخی شرایط خاص، کاری درست باشد؟ در این کتاب جذاب، مسئله ی دروغ گویی و فریب در زندگی اجتماعی و شخصی (در حکومت، پزشکی، قانون، دانشگاه، روزنامه نگاری، خانواده و میان دوستان) از نگاه فلسفه مورد بررسی قرار می گیرد. کتاب دروغ گویی، تحلیلی آموزنده از یکی از شایع ترین جنبه های زندگی همه ی انسان هاست؛ جنبه ای بسیار تأثیرگذار که کمتر مورد گفت و گو و ارزیابی قرار گرفته است. بوک در ابتدا به بررسی سوالاتی اخلاقی درباره ی دروغ گویی می پردازد که از قرون گذشته تا کنون وجود داشته اند و سپس بر توجیه هایی تمرکز می کند که برای انواع و اقسام دروغ ها (دروغ های مصلحتی، دروغ گویی به افراد مریض و در حال مرگ، دروغ های والدین به فرزندان، دروغ گویی به دشمنان و ...) به کار گرفته می شوند. بوک درنهایت، از طریق ارائه ی مثال ها و داستان هایی از زندگی افراد، عواقب چنین دروغ گویی هایی را مورد کاوش قرار می دهد.

کتاب دروغ گویی

سیسلا بوک
سیسلا بوک، زاده ی 2 دسامبر 1934، فیلسوف و نویسنده ای آمریکایی است که اصالتی سوئدی دارد.بوک در سال 1958 در رشته ی روانشناسی از دانشگاه جورج واشنگتن فارغ التحصیل شد و مدرک دکترای خود را در رشته ی فلسفه، در سال 1970 از دانشگاه هاروارد دریافت نمود. او ابتدا به عنوان استاد فلسفه در دانشگاه برندیس مشغول به کار شد و پس از مدتی، به اساتید دانشگاه هاروارد پیوست.
نکوداشت های کتاب دروغ گویی
Penetrating and thoughtful.
نافذ و خردمندانه.
Barnes & Noble

A fascinating and exceptionally important book.
کتابی شگفت انگیز و فوق العاده مهم.
The New York Times Book Review

With subtle yet direct and accessible arguments.
با مباحثاتی پرظرافت و چندوجهی، و در عین حال، سرراست و قابل فهم.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب دروغ گویی (لذت متن)
از نظر هر کسی که می پرسد از نمونه های معاصر دروغ گویی چه می توان آموخت، دقت و روشنی بحث های عمومی درباره ی مسائل اخلاقی فریب و راست گویی، اهمیت اساسی خواهد داشت. هدف این کتاب، کاستن از شکاف میان دنیای فیلسوفان اخلاق و دنیای کسانی است که در عمل با انتخاب اخلاقی مبرم رو به رو می شوند.

اعتماد، اتمسفری است که همه ی موضوعات مهم برای انسان، در آن می توانند به رشد و شکوفایی برسند.