کتاب آزار کلامی

Verbal abuse
چگونه کودک را از آن در امان بداریم
کد کتاب : 15424
مترجم :
شابک : 978-6226220088
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 52
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آزار کلامی اثر اما جرتونی

کودکان احتمالا آسیب پذیرترین اعضای جامعه هستند. آنها در حال توسعه احساس خویشتن ، یادگیری راه های جهان و درونی کردن الگوهای فکری و رفتاری ای هستند که آنها را برای زندگی همراهی خواهد کرد. هنگامی که کودک در میان بزرگسالان حامی مانند والدین ، سرپرستان ، معلمان و مربیان احاطه شده باشد ، احتمالا وقتی شروع به آزمایش تطابق ایده های خود در جهان کند ، احساس امنیت و تشویق می کند. اگر کودک در اطرافش حامی بزرگسال نداشته باشد ، چه اتفاقی می افتد؟ چه می شود اگر کودکی در زندگی خود توسط یک فرد بالغ مورد آزار و اذیت روبرو شود؟ در کتاب آزار کلامی خواهید آموخت که آزار کلامی چیست ، چه آسیب هایی ممکن است به وجود آورد و چگونه برای کمک به کودکان و بزرگسالانی که بصورت کلامی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند ، کمک می کند. تصور دور از ذهن ، مبنی بر اینکه هر بزرگسالی می تواند به عمد از کودک سوء استفاده کند وجود دارد. اما هیچ دلیل منطقی ای برای این نوع رفتار وجود ندارد ، و ممکن است کسی فکر کند - چرا این اتفاق می افتد؟ متأسفانه ، این اتفاق می افتد. در کتاب آزار کلامی دلیل وقوع آن و نحوه جلوگیری از سوء استفاده از کودکان را خواهید یافت. از همه مهمتر ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه کودک را از آسیب هایی که در اثر آزار کلامی ایجاد شده است نجات دهید. کودکان با مشاهده بزرگسالان پیرامون خود و درونی کردن ارزش ها ، افکار و رفتارهایی که شاهد آن هستند یاد می گیرند و رشد می کنند. کودکی که مورد آزار و اذیت کلامی قرار می گیرد ، در معرض خطر درونی کردن ارزیابی های و الگوهای تفکر بسیار مضر است. صبر نکنید! فرزند خود را از این خطر محافظت کنید!

کتاب آزار کلامی

قسمت هایی از کتاب آزار کلامی (لذت متن)
تعریف آزار کلامی کار ساده ای نیست. هرکس می تواند به طور بالقوه معنای متفاوتی را با توجه به ذخیره دانش و تجربیات شخصی اش از آن استنتاج کند. فرهنگ ها در سراسر جهان در ارزش ها، فهم و باورهایشان درباره شیوه شایسته سخن گفتن متفاوت اند. به هر حال تنوع فرهنگی نمی تواند از هیچ کس در برابر آسیب های روان شناختی محافظت کند. به عنوان یک انسان مرزها و محدوده های مشخصی برای آنچه مغز ما بدون آسیب دیدن قادر به پردازش آن است، وجود دارد. تعریف و توضیح قاطع آزار کلامی از این مرزها و محدوده ها نشئت گرفته است که بخشی از وجوه مشترک انسانی میان همه ابنای بشر است و در برابر فرهنگ قد علم می کند و آن را به چالش می کشد.

شکل مرسوم دیگر آزار کلامی، که ممکن است بزرگسالان نادانسته بر کودکان روا دارند، سرزنش است. سرزنش الزاما نباید همان قدر که واژه اش بیانگر آن است مستقیم باشد تا تاثیر منفی بر کودک بگذارد. لزومی ندارد که بزرگسالی به کودک بگوید « این تقصیر توئه » تا جمله اش به مثابه سرزنش درک شود. در حقیقت ممکن است در حضور کودک، فرد دیگری مورد سرزنش قرار گیرد. برای مثال وقتی معلمی از مادر کودکی می پرسد که چرا فرزندش اغلب دیر به کلاس می آید ممکن است مادر پاسخ بدهد « برادرش همیشه صبح ها کلی طول می ده تا لباس بپوشه » .

احتمالا نخستین تصویر و برداشتی که با تصور کردن یک آزارگر کلامی به ذهن می رسد حد نهایی آن است، یعنی فردی بسیار عصبی. کسی که هرکجا می رود با همه بدخلقی می کند. فهرست کردن چنین افرادی به این شیوه مایه تسلی خاطر است، اما کاملا دقیق نیست. آزارگر کلامی می تواند عناوین فراوان دیگری نیز داشته باشد و مثلا مادر، پدر، معلم یا مربی خطاب شود. اجتماع نوعی ناهمخوانی ابداع کرده است که گویی این نقش ها نمی توانند مترادف هم باشند، اما حقیقت این است که اغلب نزدیک ترین بزرگسالان به کودک در حق او آزار کلامی روا می دارند و این موضوع در عمیق تر شدن تاثیرات مخرب آن نیز دخیل است. وقتی کودک به بزرگسالی اعتماد دارد، بدرفتاری او واکنشی به شدت گیج کننده و رنج آور را در کودک برمی انگیزد.