کتاب نگاه در سکوت

Talks and Dialogues
کد کتاب : 16187
مترجم :
شابک : 978-9643412173
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 326
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب نگاه در سکوت اثر کریشنا مورتی

جیدو کریشنا مورتی نویسنده، متفکر و سخنران هندی تبار است که در زمینه ی خودشناسی و مسائل فلسفی و روان شناختی آثار بسیاری از خود به جای گذاشته است. موضوعات مورد بحث او عمدتا عبارت اند از: وابستگی و ترس های روانی، آزادی و استقلال فردی، شرطی شدگی ذهن، طبیعت ذهن، مراقبه، روابط انسانی، یادگیری و آموزش. او به طور مداوم بر نیاز انسان به یک انقلاب درونی تأکید داشت؛ انقلابی که نمی تواند توسط یک عامل یا مرجع بیرونی، مذهبی، سیاسی، یا اجتماعی رخ دهد. کریشنا مورتی یک نویسنده و متفکر آزاد بود که به هیچ ملیت، طبقه و یا فلسفه ای معتقد نبود و مستقلانه می اندیشید.
در کتاب نگاه در سکوت کریشنا مورتی در مورد اهمیت گوش دادن می گوید. از نظر کریشنامورتی ، اندیشه ی منطقی دارای محدودیت هایی نیز بود. آنچه اهمیت بیشتری پیدا می کند همان چیزی است که وی آن را "دیدن کامل" توصیف می کند. وی برای روشن ساختن این مفهوم برای افراد آموزش دیده در سنت عقلی غربی خردگرایی ناب ، آن را در غالب گفتگوهای روشنگرانه توصیف می کند و سپس درگیر گفتگوهای روح انگیز با شنوندگان می شود. موضوع گفتگوها آزادی و خواست روح انسان برای رسیدن به سرحد خود است. نقطه شروع در سخنرانی اول نیاز به مواجهه با زندگی در کلیت آن است. از مباحث دیگر آن را می توان به لذت جویی، ترس، خشونت، خودشناسی، ایده و واقعیت و ... اشاره کرد.
کتاب نگاه در سکوت را محمد جعفر مصفا ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر قطره منتشر شده است.

کتاب نگاه در سکوت

کریشنا مورتی
جیدو کریشنامورتی (تلوگو :జిడ్డు కృష్ణ మూర్తి) یا جی کریشنامورتی (تلوگو: జే కృష్ణ మూర్తి)؛ (۱۲ مه ۱۸۹۵– ۱۷ فوریه ۱۹۸۶)، نویسنده، متفکر و سخنران هندی تبار که در خودشناسی و مسائل فلسفی و روانشناختی آثار بسیاری به جای گذاشته است. موضوعات مورد بحث او عبارت اند از: وابستگی و ترس های روانی، آزادی و استقلال فردی، شرطی شدگی ذهن، طبیعت ذهن، مراقبه، روابط انسانی، یادگیری و آموزش. او به طور مداوم بر نیاز انسان به یک انقلاب درونی تأکید داشت؛ انقلابی که نمی تواند توسط یک عامل یا مرجع بیرونی، مذهبی، س...