کتاب مدیریت از خیال تا واقعیت

Managing
(نگاهی متفاوت به مدیریت)
کد کتاب : 16580
مترجم :

شابک : 978-9643179304
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مدیریت از خیال تا واقعیت اثر هنری مینتزبرگ

نیم قرن پیش، پیتر دراکر به مدیریت شهرت بخشید. از آن زمان رهبری مدیریت را تحت فشار قرار داده است. هنری مینتزبرگ می نویسد: "" به جای اینکه مدیران را از رهبران متمایز کنیم ، "ما باید مدیران را به عنوان رهبر ببینیم و رهبری که مدیریت را به خوبی فراگرفته است." مینتزبرگ قصد دارد مدیریت را به جای مناسب خود بازگرداند: به جلو و مرکز.
مینتزبرگ برای به دست آوردن تصویری دقیق از مدیریت نه به عنوان موعظه گری ، معمولا بر کار بیست و نه مدیر مختلف نظارت می کرد. آنها از تجارت ، دولت و سازمان های غیرانتفاعی ، از انواع صنایع ، از جمله بانکداری ، پلیس ، فیلم سازی ، تولید هواپیما ، خرده فروشی و مراقبت های بهداشتی آمده بودند و در محیط های مختلفی از اردوگاه پناهندگان گرفته تا ارکستر سمفونیک کار می کردند. این مشاهدات اساس تجربی این کتاب را تشکیل می دهد.
مینتزبرگ نشان می دهد که در دنیای واقعی مدیران نمی توانند برنامه ریزان و افراد منظمی باشند که در اکثر کتابهای مدیریت ایده آل هستند - واقعیت هایی مانند سرعت بی وقفه ، وقفه های مکرر و تنوع گیج کننده ی فعالیتها ، این کار را غیرممکن می کند. او با درک این موضوع ، الگوی جدیدی از مدیریت را ترسیم می کند: نه لیستی از وظایف بلکه فرآیندی پویا که در آن مدیران هدف خود را با استفاده از اطلاعات ، از طریق افراد و به ندرت با اقدامات مستقیم تعیین می کنند. مینتزبرگ نقش های مختلفی را که مدیران برای کار بر عهده دارند توصیف می کند و تأکید می کند که آنها باید همزمان روی همه ی آنها کنند و تعادل را متناسب با شرایط خاص و منحصر به فرد خود تعیین کنند. به همین دلیل است که میتزبرگ تأکید می کند ، مدیریت یک حرفه نیست - او می نویسد ، "این یک عمل است" که اساسا از طریق تجربه آموخته می شود.
در کتاب مدیریت از خیال تا واقعیت، منتتزبرگ دیدگاهی جدید در مورد مدیریت را به شما عرضه میکند و به شما یاد می دهد چگونه مهارت های لازم برای یک مدیر خوب بودن را به تدریج فراگیرید.

کتاب مدیریت از خیال تا واقعیت

هنری مینتزبرگ
هنری مینتزبرگ (Henry Mintzberg) متولد دوم سپتامبر ۱۹۳۹ در مونترال می‌باشد. وی یکی از دانشمندان پرآوازه در زمینه تجارت و مدیریت است. او هم‌اکنون استاد مطالعات مدیریت در دانشگاه مک گیل در کبک می‌باشد.او در سال ۱۹۶۵و۱۹۶۸ مدارک استاد مدیریت و پی‌اچ‌دی را از دانشگاه‌ام آی تی دریافت کرد. همچنین مدرک مهندسی مکانیک را از دانشگاه مک گیل دریافت کرد. وی بیش از ۱۵۰ مقاله در زمینه مدیریت و بازرگانی استراتژیک نوشته‌است و همچنین پانزده کتاب با نام وی منتشر شده‌است. کت...
دسته بندی های کتاب مدیریت از خیال تا واقعیت
نکوداشت های کتاب مدیریت از خیال تا واقعیت
One of the most original minds in management.
یکی از بکرترین ذهن ها در زمینه ی مدیریت
Fast Company

Henry Mintzberg's views are a breath of fresh air which can only encourage the good guys.
نظرات هنری مینتزبرگ همانند تنفس هوای تازه است که فقط می تواند بچه های خوب را تشویق کند.
Observer Observer

قسمت هایی از کتاب مدیریت از خیال تا واقعیت (لذت متن)
هنگامی که یک فرد تبدیل به یک مدیر می شود، اغلب اوقات بزرگ ترین تغییری که در زندگی او رخ می دهد (یا بهتر بگوییم باید رخ دهد!) تبدیل شدن «من» به «ما» ست. همان گونه که هیل نیز بدان اشاره می کند، اولین افکاری که در ذهن یک مدیر (که اکنون مسئولیت عملکرد دیگران را نیز بر عهده گرفته است) خطور می کند چنین جملاتی است: «خیلی خوب، من اکنون می توانم شخصا تصمیمات مناسب را اتخاذ کنم و مبتنی بر این تصمیمات، دستورات لازم را به دیگران ابلاغ کنم.» اما همان گونه که هیل نشان می دهد، او خیلی زود متوجه خواهد شد که «قدرت سلسله مراتبی، یک منبع قدرت بسیار محدود است» و «تبدیل به یک مدیر شدن، در واقع به معنای وابسته تر شدن به افراد دیگر است؛ موضوعی که برای انجام شدن امور، موضوعی بسیار حیاتی است». پس مدیر جوان به این نتیجه می رسد که می بایست وارد نقشی جدید به نام «رهبری کردن» دیگران شود.