کتاب فرهنگ نظریه حقوقی

A Dictionary of Legal Theory
کد کتاب : 17349
مترجم :
شابک : 978-9641851639
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 412
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرهنگ نظریه حقوقی اثر برایان بیکس

نظریه ی حقوقی مدرن طیفی وسیع از رویکردها و موضوعات را دربرمی گیرد: از تحلیل اقتصادی تا نظریه ی حقوقی زن گرا و نظریه های سنتی تحلیلی درباره ی عدالت. این گوناگونی بهداشتی در آثار مربوط به نظریه ی حقوقی و فلسفه ی حقوق اشکالی را پیش آورده است؛ دانشجویان و نظریه پردازانی که در چارچوب یک سنت خاص کار می کنند ممکن است در فهم مفاهیم و اصطلاحات سنتی دیگر مشکل داشته باشند. این کتاب در پی آن است که اصطلاحات فنی و سبک های مختلف اندیشه را در دسترس همه ی دانشجویان و نظریه پردازان قرار دهد.
این فرهنگ دربردارنده ی عناوینی گوناگون از «اتوریته» تا «هنجار» (در زمینه ی مفاهیم)، از «اثبات گرایی حقوقی» تا «همگرایی» (در حوزه ی رویکردها) و از «جان آستین» تا «دیوید هیوم» (در قلمرو نظریه پردازان) است. مهم ترین مفاهیم و نظریات در قالب ساده ی یک فرهنگ مفاهیم و اصطلاحات ارائه شده است. مدخل های بلندی نیز وجود دارند که در آن ها، پس از تعریف ساده ی اولیه، اطلاعاتی مفصل تر درباره ی تاریخ نظریات و مباحثی که اکنون پیرامون آن ها وجود دارد ارائه می شود.

کتاب فرهنگ نظریه حقوقی

برایان بیکس
پروفسور برایان بیکس (متولد سال 1962) در سال 2001 به دانشکده حقوق دانشگاه مینسوتا پیوست. وی در زمینه های فقه، حقوق خانواده و حقوق قرارداد تدریس می کند.
دسته بندی های کتاب فرهنگ نظریه حقوقی