کتاب استالین مخوف

Koba the Dread
خنده و بیست میلیون
کد کتاب : 17897
مترجم :
شابک : 978-9643127008
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 346
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب استالین مخوف اثر مارتین ایمیس

استالین مخوف کتابی زندگی نامه ای است که توسط مارتین ایمینس نوشته شده است. کتاب استالین مخوف ، کتابی درخشان از درگیری های شخصی ، زندگی نامه ی دقیق و زنده و بینشی سیاسی است.
استالین مخوف جذابیت یکی از قدرتمندترین سیستم های اعتقادی قرن بیستم را به تصویر می کشد - سیستمی که در جهان گسترش می یابد ، هم او را فریب می دهد و هم لکه های قرمز از خود به جای می گذارد. این کتاب به محور اصلی تفکر قرن بیستم می پردازد: تفریط کمونیسم توسط روشنفکران غرب. در بین شروع شخصی و پایان شخصی کتاب ، ایمیس شاید بهترین صد صفحه را که در مورد و توصیغ استالین نوشته شده است ، به ما ارائه می دهد. ایمیس از خاطرات شخصی خود و پدرش نیز در تشریح این دوره استفاده می کند.
این کتاب از سه بخش تشکیل شده است : " تباهی ارزش جان آدمی "، "یوسف مخوف (دوره کوتاه ) " و "ما مردگان که برخیزیم ".
کتاب استالین مخوف به کشتارهای استالین می پردازد. درباره ی کمونیسم شوروی و آرمان های باطلی که به مرگ منتهی شد توضیح می دهد. نیز جبهه ی چپ گرا به سبب تاخیرش در دریافتن اهداف این قاتل بزرگ سرزنش می کند. اهدافی که به مرگ میلیون ها نفر منجر گردید.
استالین گفت که مرگ یک نفر غم انگیز است ، مرگ یک میلیون نفر فقط "یک آمار" است.
کتاب استالین مخوف توسط حسن کامشاد ترجمه شده است. این کتاب را نشر نی منتشر کرده است.

کتاب استالین مخوف

مارتین ایمیس
مارتین ایمیس (Martin Amis؛ زادهٔ ۲۵ اوت ۱۹۴۹) رمان‌نویس، نویسنده داستان کوتاه، استاد دانشگاه، نویسنده، و فیلم‌نامه‌نویس اهل بریتانیا است.از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به باد سخت در جامائیکا اشاره کرد.وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون جایزه یادبود جیمز تیت بلاک شده‌است.
نکوداشت های کتاب استالین مخوف
Riveting. . . .Martin Amis has a noble purpose in writing Koba the Dread.
به خوبی چفت و بست شده... مارتین ایمیس هدف عالی ای از نوشتن این کتاب دارد.
Seattle Times

Martin Amis is our inimitable prose master, a constructor of towering English sentences, and his life…is genuinely worth writing about.
مارتین ایمیس استاد نثر تکرار نشدنی ما ، سازنده جملات برجسته انگلیسی است ، و زندگی او ... واقعا ارزش نوشتن دارد.
Esquire

Koba the Dread is filled with passion and intelligence, and with prose that gleams and startles.
این کتاب سرشار از شور و شعور و نثری پر از شکوه و وحشت است.
San Jose Mercury News

قسمت هایی از کتاب استالین مخوف (لذت متن)
رفقای آکسفوردی در آن زمان، در ۱۹۴۱، چقدر می دانستند؟ اعتراض همگانی به اردوگاه های کار اجباری شوروی از مدتی پیش، در واقع از ۱۹۳۱، شروع شده بود. گزارش های موثق زیادی نیز از آشفتگی های خشونت آمیز اشتراکی کردن کشاورزی (۱۹۲۹-۱۹۳۴) و قحطی ۱۹۳۳ در دست بود (اگرچه هنوز از تروریستی بودن قحطی چیزی به چشم نمی خورد)؛ و محاکمه های نمایشی مسکو (۱۹۲۹-۱۹۳۴) را هم فراموش نکنیم، که روزنامه نگاران و ناظران خارجی در دادگاه حضور داشتند و خبرهای آن مرتب به گوش جهانیان می رسید. در این آشفته بازار پرطمطراق و مضحک، بلشویک های مشهور و کهنه کار زبان به «اعتراف» می گشودند، و می گفتند که از دیرباز دشمن نظام بوده اند (و جرایم آشکارا خنده آور دیگری هم بدان می افزودند).

در تابستان ۱۹۶۸ من دستیار سیم کشی مجدد عمارتی اعیانی در حومه شمال لندن بودم. این یگانه موقعی بود که من طعم زندگی پرولتاریایی را چشیدم. تجربه ام، اضافه کنم، زودگذر و استثنایی بود: چون کار که تمام شد من همراه پدر و نامادری ام (هردو داستان نویس، اگرچه پدر شاعر و منتقد هم بود) در آن خانه اعیانی سکونت گزیدیم. چندی بعد خواهرم نیز به ما پیوست. آن تابستان حواس ما طبعا همه متوجه وقایع چکسلواکی بود. برژنف، در ماه ژوئن، ۱۶۰۰۰ سرباز در مرز مستقر کرد. استفاده از ارتش برای حل مسئله چک» عملیات غده (تومور) خوانده شد... پدرم در ۱۹۶۶ به پراگ رفته بود و آشنایان زیاد در آنجا پیدا کرده بود