کتاب لنین

Lenin
(زندگی انقلابی سرخ)
کد کتاب : 15397
مترجم :
شابک : 978-9643807092
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 696
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده جایزه کتاب ناشر مستقل (IPPY) سال 2001

معرفی کتاب لنین اثر رابرت سرویس

سیاست لنین حتی پس از پایان اتحاد جماهیر شوروی ، در سراسر جهان بازتاب دارد. نام او موجب احترام و تکریم می شود ، با این حال این شخصیت لنین به عنوان یک انسان تا حد زیادی رمزآلود است. این زندگینامه لنین را طوری به ما نشان می دهد که ما هرگز ندیده بودیم: در پیچیدگی های تمام و کمالش به عنوان یک انقلابی ، یک رهبر سیاسی ، یک متفکر و یک شخص.
ولادیمیر ایلیچ الیانوف در سال 1870 متولد شد ، فرزند یک بازرس مدارس و دختر یک پزشک بود. لنین به بزرگترین نیروی واحد در اتحاد جماهیر شوروی تبدیل شد - و شاید تأثیرگذارترین سیاستمدار قرن بیستم. رابرت سرویس با استفاده از منابعی که اخیرا کشف شده است ، کاتالیزورهای اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی را برای انفجار لنین و تبدیل او به یک شخصیت برجسته ی جهانی بررسی می کند. کتاب او چشم انداز گسترده ای از روسیه را در آن گرداب جالب تغییر از فروپاشی تزاریسم به تأسیس دولت تک حزبی کمونیستی به ما می بخشد. شد.
لنین رابرت سرویس یک غول سیاسی است اما در عین حال یک انسان باورکردنی است. این زندگینامه بر اهمیت خانواده حامی وی و پیشینه ی قومی و فرهنگی او تأکید دارد. نویسنده تحصیلات ، تربیت و مشکلات زندگی اولیه ی لنین را برای توضیح ظهور شورشی او بررسی می کند که جانفشانی برای نابودی بیشتر از عشق او به "پرولتاریا" بود که وی ظاهرا به آن خدمت می کرد. ما می بینیم که چگونه دغدغه های فکری و عصبانیت درونی وی تحت تعامل ناپایدار قرار گرفت و کار او را از یک فعال جوان مارکسیستی تا بنیانگذار حزب کمونیست و کشور اتحاد جماهیر شوروی سوق داد و اینکه چگونه او به روسیه میراثی از ظلم و ستم سیاسی و ارعاب اجتماعی تحمیل کرد که هنوز هم منقرض نشده است.

کتاب لنین

رابرت سرویس
رابرت جان سرویس (متولد 29 اکتبر 1947) یک مورخ ، دانشگاهی و نویسنده انگلیسی است که در مورد تاریخ اتحاد جماهیر شوروی ، به ویژه دوران انقلاب اکتبر تا مرگ استالین ، به طور گسترده نوشته است.وی تا سال 2013 استاد تاریخ روسیه در دانشگاه آکسفورد، عضو کالج سنت آنتونی، و عضو ارشد موسسه هوور دانشگاه استنفورد بود.
نکوداشت های کتاب لنین
A comprehensive and intimate biography of the Russian revolutionary.
یک بیوگرافی صمیمی و جامع از انقلابی روسیه.
Washington Post Washington Post

Service is able to humanize Lenin without suggesting that in that humanity lies any explanation of or excuse for the excesses of the revolution he led
سرویس قادر است چهره ای انسانی از لنین ارائه دهد بدون اینکه نیاز باشد بهانه تراشی کند یا توجیهی برای اقدامات او در راستای رهبری انقلاب بیاورد.
Charles Radin, Boston Globe

In this thorough biography, Robert Service uses the abundant new archival evidence to describe Lenin’s personal idiosyncracies, and also to underline, once again, his many ideological contradictions
در این زندگی نامه ی دقیق و کامل، سرویس از شواهد آرشیوی جدید بسیاری استفاده می کند تا خصایص شخصی لنین را توصیف کند، و همچنین بار دیگر بر تضاد های ایدئولوژیکی او تاکید کند.
Anne Applebaum, Herald on Sunday

قسمت هایی از کتاب لنین (لذت متن)
در دهم آوریل ۱۸۷۰ رودخانه ولگا - پدیده طبیعی مسلط بر شهر دو رافنادۂ سیمبیرسک در جنوب شرقی روسیه مرکزی و بزرگترین رود اروپا - داشت نخستین نشانه های بهار را آشکار می ساخت، درجه حرارت هوا به پنج درجه سانتیگراد افزایش یافته بود. پهنه عظیم یخ در بستر میان دو کرائه رود در حال بالا و پایین رفتن و در آستانه ترک خوردن بود. بهار داشت از راه می رسید و تغییر فصلی که مدت ها انتظارش میرفت یساعث هیجان در همه خانه های سیمبیر ست شده بود، جز خانه ای در خیابان استرلتسکایا که پسر بچه ای در آن پا به دنیا گذاشته بود. والدین این پسر بچه، ایلیا و ماریا اولیانف ، دو فرزند دیگر هم داشتند. چند روز بعد همه اعضای خانواده در مراسم تعمید و نام گذاری پسرک در کلیسای جامع سنت نیکولاس حضور یافتند. کشیش بر سر پسرک آب ریخت و او را به نام ولادیمیر ایلیج اولیانف تعمید کرد.

در قرن نوزدهم این نظر مقبولیت وسیعی داشت که شهرهایی مثل سیمبیرسک جاهای آرام و راکدی هستند در حالی که جنب و جوش کارآفرینی تنها محدود به پایتخت، سن پترزبورگ، است. مسافران خارجی هم چنین احساس و برداشتی داشتند. بسیاری از صاحب نظران روسی - از جمله تزارها، وزرا و روشنفکران - هم اینگونه می اندیشیدند. ذات ایستای شیوه زندگی شهرستانی در روسیه بخشی از خرد متعارف و شنتی روز بود. چنین فرض می شد که هر چقدر شهری از پایتخت دورتر باشد، احتمال ساکن و آرام بودن آن بیشتر است. اما در واقع، شهرستان ها و استان های روسیه هر ویژگی ای داشتند جز سکون و آرامش، سیمبیر سک، بندری در کرانه رود ولگا با ۱۵۰۰ کیلومتر فاصله از پایتخت، به واسطه نبرد ساکنانش برای کسب پول کافی به منظور بقا، آکنده از تحرک و تکاپو بود.