کتاب ریچارد سورژ

An Impeccable Spy
(جاسوس ویژه استالین)
  • 15 % تخفیف
    336,000 | 285,600 تومان
  • موجود
  • انتشارات: خوب خوب
    نویسنده:
کد کتاب : 37505
مترجم :
شابک : 978-6226983945
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 574
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

«اوون متیوس» از نویسندگان پرفروش در ادبیات انگلیس

معرفی کتاب ریچارد سورژ اثر اوون متیوس

کتاب «ریچارد سورژ» اثری نوشته ی «اوون متیوس» است که نخستین بار در سال 2019 به چاپ رسید. «سورژ» که در سال 1895 در باکو، و از مادری روس و پدری آلمانی به دنیا آمد، در جنگ جهانی اول برای «ارتش امپراتوری آلمان» جنگید. او پس از جنگ به «حزب کمونیست آلمان» پیوست و راه خود را به مسکو باز کرد، جایی که «سورژ» در آن به خدمت سازمان اطلاعات «ارتش سرخ» درآمد. او به آلمان فرستاده شد تا از «حزب نازی» جاسوسی کند، و مدتی بعد به عنوان مأمور مخفی و در قالب یک روزنامه نگار در «شانگهای» فعالیت کرد. «سورژ» به مسکو هشدار داد که «هیتلر» قصد دارد «مهاعده عدم تعرض» با شوروی در سال 1939 را نقص کند، و پیام هایی فرستاد مبنی بر این که آلمان می خواهد به روسیه حمله نظامی کند.

کتاب ریچارد سورژ

اوون متیوس
اوون متیوس (متولد 1971) نویسنده، مورخ و روزنامه نگار انگلیسی است. اولین کتاب او با نام "فرزندان استالین" در لیست کوتاه جایزه کتابهای گاردین 2008، جایزه اورول برای نویسندگی سیاسی و جایزه فرانسه مدیسیس اترنج قرار گرفت. کتاب های وی به 28 زبان ترجمه شده است. وی رئیس دفتر سابق مسکو و استانبول برای مجله نیوزویک است.اوون متیوس سدر سال 2010 در آمریکا متولد شد. وی در مدرسه وست مینستر تحصیل کرد و در کریست چرچ، آکسفورد تاریخ مدرن را تحصیل کرد.
نکوداشت های کتاب ریچارد سورژ
It will fascinate espionage fans.
این کتاب، طرفداران آثار جاسوسی را شگفت زده خواهد کرد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A remarkable work about a complicated individual.
اثری شایان توجه در مورد فردی پیچیده.
Library Journal Library Journal

More than a hundred books have been written about Sorge and this is undoubtedly the best.
بیش از صد کتاب درباره «سورژ» نوشته شده، و این کتاب بدون تردید بهترین آن ها است.
Times Times

قسمت هایی از کتاب ریچارد سورژ (لذت متن)
موج جنگ، «سورژ» را در توکیو به دام انداخته بود. تنها امید او برای بازگشت سریع تر به مسکو این بود که پیروزی «هیتلر» بر اروپای غربی فوری و همه جانبه باشد، که در این صورت اتحاد شوروی خلع قدرت می شد.

«سورژ» به مرکز مسکو نوشت: «اینجا آلمانی ها می گویند جنگ به زودی تمام خواهد شد و من باید بدانم عاقبت من چه خواهد شد. می توانم امیدوار باشم که با پایان جنگ آزادم تا به کشور برگردم؟ وقتش است که دست بکشیم، به این زندگی خانه به دوشی پایان بدهیم.»

اما بازگشت به خانه در حد امیدی عبث باقی ماند، در وضعیتی که ژاپن در این اندیشه بود که به جنگ جهانی وارد شود یا نشود. دانش محرمانه و مرموز «سورژ» درباره سیاست ژاپن باعث می شد نه تنها سرجاسوسان پرخاشجوی خودش در مسکو بلکه همچنین و مخصوصا آلمانی ها، بسیار به او نیازمند باشند.