کتاب همه علیه مدرسه

All against school
(در ستایش برابری و ستیز با تبعیض)
کد کتاب : 18657
شابک : 978-6008975618
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب همه علیه مدرسه اثر مجید حسینی (1358)

سید مجید حسینی نویسنده، روزنامه نگار، و فعال رسانه ای اهل ایران است. او دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران دارد و در همین دانشگاه در سمت استادیاری مشغول تدریس است. سید مجید حسینی در چند سال اخیر با صحبت های جنجالی اش در رسانه های مختلف دیداری و شنیداری کشور توانسته توجه مردم را به سوی خود جلب کند. او که بیانی صریح دارد سعی می کند به صورت منطقی و قابل فهم برای عموم مسئله ی بی عدالتی را در سیستم آموزشی را موشکافی کند. مجید حسینی در اکثر صحبت هایش از موسسات کنکور، مدارس پولی، کلاس های فوق برنامه تبعیض های آموزشی و... که در حال حاضر در کشو وجود دارد انتقاد می کند. عدالت حلقه ی مفقود سیستم سرمایه داری موجود است هر کس که پول و ثروت بیشتری دارد نه تنها در سیستم آموزشی بلکه در همه موقیعت های دیگر زندگی از امکانات بیشتری برخوردار می شود. این کتاب نیز در مورد تبعیض در مدارس کشور است و تبعیض در نظام آموزشی را ریشه تبعیض در تمام عرصه های دیگر عنوان می کند. به باور او تبیعض در آموزش ریشه همه ی تبیعض ها و بی عدالتی های دیگر است. این کتاب توسط انتشارات مانیا هنر به چاپ رسیده است.

کتاب همه علیه مدرسه

مجید حسینی (1358)
سید مجید حسینی (زادهٔ ۱۳۵۸ در مشهد)، نویسنده، روزنامه‌نگار، مدیر عامل باغ کتاب تهران، و استادیار دانشگاه تهران است. او دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران دارد و در همین دانشگاه در سمت استادیاری مشغول تدریس است. حسینی در دی ماه ۱۳۹۲ به‌عنوان مدیر مؤسسهٔ نشر شهر منصوب شد، و در سال ۱۳۹۴ به سمت مدیر عامل باغ کتاب تهران انتخاب گردید.حسینی تأسیس مرکز کانون‌های فرهنگ و اندیشه دانشگاه‌ها (کفا)، سمت مشاور رسانه‌ای شهردار تهران در زمان محمدباقر قالیباف، و مدیریت عامل گروه مجلات...
دسته بندی های کتاب همه علیه مدرسه
قسمت هایی از کتاب همه علیه مدرسه (لذت متن)
سیاست تبعیض آمیز یعنی خصوصی سازی. ما در سایه حرف های سیاسی، در سایه جاروجنجال های حاشیه ساز افشاگری، آدرس غلط برای مردم تولید کرده ایم؛ به آن ها گفته ایم توسعه می خواهیم ایجاد کنیم و عده ای خرابش کرده اند، درحالی که این آدرس غلط دادن است؛ آدرس درست، نابرابری ایجاد شده ای است که به مدد سیاست های تبعیض آمیز در آموزش و درمان این کشور ایجاد شده است. آدرس درست یعنی اول درمان را و حالا به طرز عجیبی آموزش پزشکی را خصوصی می کنند تا نابرابری بیش تر گردد و عده ای سرمایه دار رانتی قدرت مند ایجاد گردد. بیایید افق را عوض کنیم. بیایید بلند بگوییم ما اصلا این افق توسعه شما را نمی خواهیم، ما افق زندگی مان را در برابری می خواهیم بسازیم.

تبعیض در آموزش ریشه ی تبعیض در همه چیز های دیگر است، چون آموزش تنها را نجات طبقات محروم است، تنها را ساخته شدن آینده آنها. وقتی راه آموزش بسته شود، دیگر فقرا امکانی برای ارتقا ندارند تا بتوانند از مواهب شهروندی برخوردار شوند. وقتی بیسواد بمانند امکان دسترسی به بسیاری از فرصت ها را از کف می دهند. ما با بستن مسیر فقرا در آموزش عملا راه آنها را برای زندگی بهتر بسته ایم؛ نه به تبعیض در آموزش، نه به تبعیض در همه چیز است.