کتاب زبان آدم

Adam's Tongue
(انسان چگونه زبان را ساخت، زبان چگونه انسان را ساخت)
کد کتاب : 18764
مترجم :
شابک : 978-9643293161
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 338
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

«درک بیکرتون» از زبان شناسان برجسته در انگلیس

معرفی کتاب زبان آدم اثر درک بیکرتون

کتاب «زبان آدم» اثری نوشته ی «درک بیکرتون» است که اولین بار در سال 2009 منتشر شد. «بیکرتون» خاستگاه های زبان را مورد بررسی قرار می دهد و استدلال می کند که مانند تمام جنبه های دیگر در تکامل زیست شناختی، زبان نیز به واسطه ی ویژگی های محیطی نژاد انسان ها، برای بقای آن ها ضروری بوده است. نویسنده توضیح می دهد که تکامل زبان را نمی توان از تکامل انسان جدا در نظر گرفت. «بیکرتون» اعتقاد دارد نوع رژیم غذایی، نقشی اساسی را در تکامل زبان ایفا کرد: انسان های نخستین که در درجه ی اول گوشتخوار بودند و مناطقی وسیع را برای یافتن لاشه های حیوانات کاوش می کردند، به سیستمی برای ارتباط برقرار کردن میان اعضای گروه در فواصل و مکان های مختلف نیاز داشتند؛ سیستمی که خیلی سریع راه خود را به سایر جنبه های زندگی انسان ها باز کرد و به شکلی اجتناب ناپذیر به محیط و مسیر تکامل انسان ها شکل و جهت داد.

کتاب زبان آدم

درک بیکرتون
درک بیکرتون (25 مارس 1926 - 5 مارس 2018) یک زبان شناس و دانشگاهی انگلیسی تبار بود که به عنوان استاد در دانشگاه هاوایی در مانوآ فعالیت می کرد. وی با توجه به کار خود در زبان های کرئول در گویان و هاوایی، پیشنهاد کرده است که ویژگی های زبان های کرئول بینش قدرتمندی در مورد پیشرفت زبان هم توسط افراد و هم به عنوان ویژگی گونه های انسانی فراهم می کند. وی مبدع و حامی اصلی فرضیه زیست سنجی زبان است که براساس آن شباهت کرول ها به دلیل شکل گیری آنها از یک پییدل قبلی توسط کودکانی است که همگی دارای یک ظرفیت گر...
نکوداشت های کتاب زبان آدم
Bickerton's fascinating work.
اثر شگفت انگیز «بیکرتون».
Publishers Weekly Publishers Weekly

A dazzling new alternative to the conventional wisdom.
یک جایگزین جدید خیره کننده برای دانش مرسوم.
Barnes & Noble

An accessible and engaging book on a very complex topic: the evolution of language.
کتابی قابل فهم و جذاب در مورد موضوعی بسیار پیچیده: تکامل زبان.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب زبان آدم (لذت متن)
من با دو هدف این کتاب را می نویسم. نخست، خیلی مشتاقم که شما را قانع کنم که زبان، کلید انسان بودن است و بدون فهم چگونگی شکل گیری زبان، ما نمی توانیم هیچگاه امیدوار باشیم که خودمان را بشناسیم.

دلیل دوم این است که می خواهم عواملی که مطالعه تکامل زبان را ناممکن کرده اند، و این حوزه را به ملغمه ای از نظریات متناقض و ادعاهای بی اساس و نگرش هایی ناسازگار تبدیل کرده اند، کنار بگذارم.

یکی از این عوامل را قبلا گفتم: «تعصب نخستی مرکزی» که بسیاری را در این حیطه تحت تأثیر قرار داده و باعث شده آن ها فقط بر پیوستگی ژنتیکی ما با میمون های انسان نمای بزرگ تأکید کنند و تمام تفاوت های محیطی و زیست بومی بین نیاکان ما و آن ها را نادیده بگیرند.