کتاب ادبیات و انقلاب

Literature and revolution
(نویسندگان آلمان)
کد کتاب : 19247
مترجم :
شابک : 978-9644486883
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 330
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ادبیات و انقلاب اثر یورگن روله

یورگن روله ، در واقع تئو-یورگن آلبرت روله ، نویسنده ، روزنامه نگار ، ناشر و ویراستار تلویزیون آلمانی بود. به عنوان نویسنده کتابها و نوشته های بیشمار فرهنگی - سیاسی و عقیدتی - انتقادی نوشته است که مضمون اصلی وی ارتباط متقابل نویسندگان و دیکتاتوری ها بود. وی در فیلم های متعددی برای شرکت پخش تلویزیونی آلمان غربی (WDR) موضع خود را در مورد چگونگی کنار آمدن با گذشته آلمان اتخاذ کرد و علیه "فرو رفتن در کمبود تاریخ" صحبت کرد. هینز کلونکرک رئیس unkTV از وی به عنوان " فرد ضد فرصت طلبی " جنجالی نام برد ، منتقد ادبی مارسل رایش-رانیکی " او را وقایع نگار "جنجالی" نامید که "تأثیر زیادی" داشته است. در سال 1960 غنی ترین و جاه طلبانه ترین کتاب روله ادبیات و انقلاب منتشر شد. در این تحقیق ، وی تحقیقات خود را به اتحاد جماهیر شوروی محدود نکرد ، بلکه آنها را به آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی گسترش داد. این اثر نشان داد که روله در ادبیات مارکسیستی و شیوه های سیاست فرهنگی استالینیست مهارت خوبی دارد. بالاتر از همه ادبیات و انقلاب تا زمان افتتاح اروپا در سال 1990 ، از نظر منابع تدوین شده بی نظیر بود و بنابراین یک اثر استاندارد بود که به نسخه های اسپانیایی (1963) و انگلیسی-آمریکایی (1969) نیز منتشر شد.
کتاب ادبیات و انقلاب روله در ایران در سه جلد چاپ شده است. این کتاب را علی اصغر حداد ترجمه کرده است. کتاب ادبیات و انقلاب توسط نشر نی به انتشار رسیده است.

کتاب ادبیات و انقلاب

یورگن روله
یورگن روله (زاده 5 نوامبر 1924 در برلین، وفات 29 ژوئن 1986 در بن)، در واقع تئو-یورگن آلبرت رول، نویسنده، روزنامه نگار، سردبیر و سردبیر تلویزیون بود. مضمون اصلی وی به عنوان نویسنده کتابها و نوشتارهای مهم فرهنگی و ایدئولوژیک-انتقادی، ارتباط متقابل نویسندگان و دیکتاتوری ها بود. وی در فیلم های متعددی برای Westdeutscher Rundfunk (WDR) در مورد چگونگی برخورد با گذشته آلمان اظهار داشت و "علیه غرق شدن به فقدان تاریخ" رو کرد.