کتاب به نام سنت

n the Name of Tradition
کد کتاب : 19438
شابک : 978-9646578685
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 146
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب به نام سنت اثر کامیل احمدی

کتاب « به نام سنت» نوشته کامیل احمدی توسط انتشارات شیرازه منتشر شده است.
این تحقیق جامع به بررسی، تحلیل و موشکافی ختنه زنان و دختران در ایران می پردازد و نشان می دهد این عمل در برخی از مناطق چهار استان هرمزگان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی رواج دارد. ختنه دختران آئینی است با قدمت بسیار که علیرغم نقض وجوه مختلف حقوق جنسی کودکان و زنان، امروزه نیز همچنان معمول است. هدف از این پژوهش فراهم آوردن داده هایی دقیق و جامع و فراهم ۀوردن منابعی است که براساس آن برنامه ای جامع و صدور قانونی در منبع آن برای ریشه کن کردن ختنه دختران در ایران شکل گیرد. علاوه بر آن دولت، سازمان های غیر دولتی، گروه های مختلف و افکار عمومی و محلی نیز برای نخستین بار می توانند به داده های موثق و روزآمد دسترسی داشته باشند.
در مقیاسی وسیع تر، این تحقیق شواهد کافی فراهم می کند بیانگر اینکه با وجود روند کاهش انجام این عمل در سال های اخیر، دیگر نمی توان رواج ختنه دختران در ایران را انکار و یا فقط به قاره افریقا ارتباط داد. آشکار کردن این حقیقت به جامعه ایران، این امکان را فراهم می کند که کمیته های مدافع حقوق کودکان و سازمان های بین المللی و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی با عوامل دخیل در ختنه دختران در ایران وارد گفتگو شوند و ضمن پذیرفتن وجود این عمل با آن به مبارزه بپردازند.

کتاب به نام سنت

کامیل احمدی
من، کامیل احمدی، مردم شناس و پژوهشگر در دربارۀ موضوعات فرهنگ محلی،کودکان و زنان، و حقوق اقلیت‌ ها در حال مطالعه و تحقیق می باشم و سابقۀ اجرايى نیز در این حوزه‌ها دارم. در سفرهای کاری و تجربیات زیسته ام به آفریقا، آسیای دور، اروپای شرقی و غربی، بوسنی، ترکیه، افغانستان و عراق، علاقه خاصی به تجربیات روزمره زندگی انسان­ها، سنت­ها و رسوم (به ­ویژه رسوم آسیب­زا)، جنگ و فقر پیدا کردم. در اروپا هم در زمینۀ برنامه‌های فرهنگی مستقل، متون فرهنگی، حقوقى و سیاست محلی به وزار...
دسته بندی های کتاب به نام سنت