کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین

The Greatest Show on Earth: The Evidence for Evolution
کد کتاب : 19674
مترجم :
شابک : 978-9641651598
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 600
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین اثر ریچارد داکینز

کتاب «سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین» اثری نوشته «ریچارد داکینز» است که اولین بار در سال 2009 چاپ شد. «داکینز» به شکلی مجاب کننده موضوع اصلی مورد نظر خود (چرا فرگشت واقعیت دارد) را فصل به فصل تشریح می کند. او علاوه بر پرداخت مستقیم به مهم ترین نکات در هر فصل، تعداد زیادی از مثال ها، تصاویر نموداری، و مدارک و شواهد مستدل را در اختیار مخاطبین قرار می دهد. شیوه نگارش «داکینز» به ما کمک می کند مفاهیم دشوار و گهگاه عجیب را درک کنیم و بهتر با نتیجه گیری های بزرگی مواجه شویم که ممکن است برخلاف باورهای مرسوم باشند. علیرغم تعداد زیاد مثال ها و توضیحات جامع، «داکینز» در این کتاب موفق می شود به حوزه هایی بسیار فراتر از زیست شناسی، بوم شناسی، و رفتارشناسی حیوانات بپردازد.

کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین

ریچارد داکینز
ریچارد داکینز، زاده ی 26 مارس 1941، زیست شناس فرگشتی و رفتارشناس انگلیسی است. داکینز در نایروبی کنیا زاده شد. هم پدر و هم مادر او به علوم طبیعی علاقه مند بودند و پاسخ پرسش های ریچارد را به شکل علمی می دادند.داکینز به دنبال علاقه ی خود از دوران کودکی، یعنی زیست شناسی، رفت و در رشته ی جانورشناسی در دانشگاه آکسفورد به تحصیل پرداخت. او پس از دریافت مدرک دکترا، یک سال دیگر در آکسفورد ماند و زیر نظر استادش به پژوهش های رفتارشناسی جانوران پرداخت.داکینز، استاد صاحب کرسی دانشگاه آکسفورد و نویسنده ی کت...
نکوداشت های کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین
Dawkins remains a superb translator of complex scientific concepts.
«داکینز» مترجمی خارق العاده برای مفاهیم علمی پیچیده باقی مانده است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A pleasure to read.
اثری لذت بخش.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Scientifically exciting and completely convincing.
هیجان انگیز از نظر علمی، و کاملا مجاب کننده.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

قسمت هایی از کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین (لذت متن)
بیش از چهل درصد آمریکایی ها انکار می کنند که انسان از جانوران دیگر تکامل یافته است، و بر این باورند که ما-و به طور ضمنی تمام حیات-در ده هزار سال گذشته توسط خداوند خلق شده ایم. در انگلستان این رقم به این بزرگی نیست، ولی هنوز هم به طور نگران کننده ای بزرگ است.

نوشتن این کتاب ضروری بود. من نام «منکران تاریخ» را در مورد کسانی به کار می برم که تکامل را انکار می کنند: آن هایی که معتقدند انسان ها همزمان با دایناسورها زندگی می کردند.

تکرار می کنم آن ها بیش از چهل درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند. این رقم در بعضی کشورها بالاتر و در برخی دیگر پایین تر است، ولی چهل درصد میانگین خوبی است و من گاه و بیگاه «منکران تاریخ» را «چهل درصدی ها» می نامم.