محمدرضا توکلی صابری

محمدرضا توکلی صابری

دکتر محمدرضا توکلی صابری متولد سال 1325، فارغ‌التحصیل دانشکدۀ داروسازی دانشگاه تهران است.
او همچنین از دانشگاه دومونفورت در انگلستان درجۀ دکتری در شیمی پزشکی و فوق دکتری را از دانشگاه اکس‌تر اخذ کرده است. چند سالی هم در دانشگاه‌های ایران، انگلیس و آمریکا به تدریس و تحقیق مشغول بوده و اکنون ازیک کمپانی انتشارات علمی در آمریکا به عنوان نویسنده علمی بازنشسته شده است.  دکتر توکلی صابری در ایران سردبیر نشریۀ «طب و دارو»  بوده و با چند نشریۀ دیگر مانند «دارو و درمان»، «پیام»، و «رازی» نیز همکاری داشته است.
وی مؤلف و متر جم حدود چهل کتاب در زمینه پزشکی، داروسازی، علم، ادبیات و فلسفه است. عناوین برخی آثار وی عبارت است از: فرهنگ دارویی، فرهنگ داروسازی، گیاهان دارویی،علم چیست؟جهان فراطبیعی، فرهنگ طب سنتی،چنین گویند طبیبان، گزیده بهترین آثار جابربن حیان در کیمیاگری ، شش نظریه که جهان را تغییر داد، پیگیری دیوانه‌وار، چند تا لیس؟ قوانین و نظریه های علمی، و چیزهای دیگر، به ژنوم خوش آمدید، و چرا اندازه مهم است؟
دکتر محمدرضا توکلی صابری با دو کتاب سفر برگذشتنی (پابه‌پای ناصرخسرو بر جاده ابریشم-2 جلدی) و سفر (دیدار سفربه کوهستانهای بدخشان و دیدار از مزار ناصرخسرو) برگزیدۀ جایزۀ جلال آل احمد شده است.

کتاب های محمدرضا توکلی صابری

پوسترهای انقلاب اسلامی ایران


اصول ژنتیک و دی.ان.ا


شبه علم چیست؟


سفرنامه ناصرخسرو


لذت دانشورزی


ما چگونه به اکنون رسیدیم


جهان فراطبیعی


ستارگان بر مسیر خویش


ماهی درونی شما


فرهنگ دارویی


آواره دره یمگان


به ژنوم خوش آمدید


دروغ یا درمان


علم چیست؟


دانشورزی


ده آزمایش برتر علمی


شوخی های پزشکی


فرهنگ طب سنتی


سفر دیدار


چندتا لیس؟


پروفسور اینشتین عزیز


امداد دارویی


امداد پرستاری


فرهنگ داروسازی


چارلز داروین


گیاهان دارویی