کتاب معنای همه اینها چیست؟

The Meaning of It All
کد کتاب : 38084
مترجم :
شابک : 978-9641652441
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب معنای همه اینها چیست؟ اثر ریچارد فاینمن

کتاب معنای همه اینها چیست؟: افکار یک شهروند دانشمند کتابی غیرداستانی از فیزیکدان برنده جایزه نوبل، ریچارد فاینمن است. این مجموعه ای از سه سخنرانی عمومی است که قبلا منتشر نشده بود که توسط فاینمن در سال 1963 ارائه شد. این کتاب اولین بار با جلد گالینگور در سال 1998، ده سال پس از مرگ فاینمن، توسط ادیسون وسلی منتشر شد. پس از آن چندین نسخه جلد شومیز و کتاب صوتی از این کتاب منتشر شد.

کتاب معنای همه اینها چیست؟:کتابی فنی است که در آن فاینمن به بررسی رابطه علم و جامعه می پردازد.
معنی همه چیز شامل سه سخنرانی عمومی ریچارد فاینمن با موضوع "دانشمندی به جامعه نگاه می کند" در طول سلسله سخنرانی های جان دانز در دانشگاه واشنگتن، سیاتل در آوریل 1963 ارائه کرد. در آن زمان فاینمن قبلا یک فیزیکدان بسیار محترم بود که نقش بزرگی در زمینه سازی برای فیزیک ذرات مدرن ایفا کرده بود. دو سال بعد در سال 1965، فاینمن با جولیان شوینگر و سین-ایتیرو توموناگا برای کارشان در الکترودینامیک کوانتومی برنده جایزه نوبل فیزیک شد.

این سه سخنرانی در آن زمان منتشر نشدند، زیرا علی‌رغم درخواست‌های انتشارات دانشگاه واشنگتن، فاینمن نمی‌خواست آنها چاپ شوند. معنی همه چیز پس از مرگ توسط آدیسون-وسلی در سال 1998 منتشر شد، و سخنرانی‌ها به صورت کلمه به کلمه از ضبط‌های صوتی رونویسی شدند.

جدای از مقالات علمی متعدد، همچنین در سال 1964 سخنرانی های فاینمن در مورد فیزیک منتشر شد که بر اساس سخنرانی هایی بود که او بین سال های 1961 و 1963 برای دانشجویان مقطع کارشناسی ایراد کرده بود. او در اواخر عمرش دو کتاب زندگینامه ای به نام «مطمئنا شوخی می کنی» آقای فاینمن را ویرایش کرد!

کتاب معنای همه اینها چیست؟

ریچارد فاینمن
ریچارد فیلیپس فاینمن (به انگلیسی: Richard Phillips Feynman) (زاده ۱۱ مه ۱۹۱۸، نیویورک - درگذشته ۱۵ فوریه ۱۹۸۸، کالیفرنیا) از تأثیرگذارترین فیزیکدان‌های آمریکایی قرن بیستم بود. او در گسترش نظریه الکترودینامیک کوانتومی سهم مهمی داشت و از دانشمندان پروژه منهتن بود. پروژه‌ای که به ساخت نخستین بمب اتمی انجامید. بعدها او یکی از اعضای کمیسیون راجرز بود که از سوی رئیس‌جمهور ایالات متحده وظیفه بررسی واقعهٔ انفجار فضاپیمای چلنجر را بر عهده داشت. در سال ۱۹۶۵ فاینمن به دلیل پژوهش‌هایش...