کتاب رویای نظریه نهایی

Dreams of a Final Theory
کد کتاب : 22076
مترجم :
شابک : ‫‭978-6006043937
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب رویای نظریه نهایی اثر استیون واینبرگ

فیزیکدان برنده ی جایزه نوبل و نویسنده ی کتاب پرفروش «سه دقیقه اول»، یعنی استیون واینبرگ، تلاش بزرگ برای یک نظریه ی وحدت‌بخش در طبیعت را توصیف می‌کند - نظریه‌ای که می‌تواند نیروهای متفاوتی مانند انسجام درون اتم و کشش گرانشی بین خورشید و زمین را توضیح دهد. او با ظرافت و وضوح خیره کننده، مراحلی را که دانشمندان مدرن را از نسبیت و مکانیک کوانتومی به مفهوم ابر ریسمان ها و این ایده که جهان ما ممکن است با دیگران همزیستی کند رساند برای مخاطبانش روشن می کند.
اما واینبرگ به همان اندازه که پاسخ می‌دهد سوالاتی می‌پرسد، از جمله: چرا هر توضیحی درباره ی نحوه ی عملکرد طبیعت به توضیحات عمیق‌تر دیگری اشاره می‌کند؟ چرا بهترین نظریه ها نه تنها منطقی بلکه زیبا هستند؟ و یک نظریه ی نهایی چه پیامدهایی برای فلسفه و ایمان دینی ما خواهد داشت؟
کتاب نظریه ی رویای نهایی که از لحاظ فکری جسورانه و همچنین سرشار از حکایت و داستان های جالب است ما را به کیهانی جدید می‌فرستد و به ما کمک می‌کند آنچه را که در آنجا می‌یابیم درک کنیم.
کتاب نظریه ی رویای نهایی توسط جمیل آریایی ترجمه شده است. این کتاب را نشر مازیار به چاپ رسانده است.

کتاب رویای نظریه نهایی

استیون واینبرگ
استیون واینبرگ (به انگلیسی: Steven Weinberg) (زاده ۳ مه ۱۹۳۳ در نیویورک) فیزیکدان مشهور آمریکایی است.او در سال ۱۹۷۹ به همراه عبدالسلام و شلدون لی گلاشو، جایزه نوبل فیزیک را به خاطر ادغام نیروی الکترومغناطیسی با نیروی هسته‌ای ضعیف که به نیروی الکتریکی ضعیف معروف شد، (کهربایی ضعیف) دریافت کرد.
دسته بندی های کتاب رویای نظریه نهایی
قسمت هایی از کتاب رویای نظریه نهایی (لذت متن)
امروزه نظریات تالس و آناکسیمنس عجیب و غریب به نظر می رسند. در حال حاضر مکتب فکری که یک قرن بعد در آبدرا در سواحل تراس شکل گرفت، تحسین همگان را بر می انگیزد. در آنجا دموکریتوس و لئوسیپوس ادعا کردند که همه ی ماده از ذرات فناناپذیر ریزی به نام اتم تشکیل شده اند. (اتم باوران ریشه در متافیزیک هندی دارند که حتی به زمان های پیش از دموکریتوس و لئوسوس بر می گردد. ) هر چند این اتم باوران آغازین زودرس بودند اما به نظر من مهم نیست که نظریه ی میلتوس «غلط» و نظریه ی اتمی دموکریتوس و لنوسیپوس از نقطه نظرهایی «درست» بود.