کتاب افکار سوم

Third Thoughts
کد کتاب : 22069
مترجم :
شابک : 978-6006043944
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب افکار سوم اثر استیون واینبرگ

برای بیش از چهار دهه، یکی از مجذوب‌ترین و مشهورترین ارتباط‌دهنده‌های علم زمان ما، عموم مردم را به تفکر دقیق درباره پایه‌های طبیعت و درهم‌تنیدگی جدایی ناپذیر علم و جامعه به چالش کشیده است. در اندیشه‌های سوم، استیون واینبرگ شبکه گسترده‌ای دارد: از کیهان‌شناسی از نجوم، مکانیک کوانتومی، و تاریخ علم تا محدودیت‌های دانش کنونی، هنر کشف، و پاداش اشتباه کردن چیزها را مطرح میکند.
واینبرگ، برنده جایزه نوبل فیزیک و نویسنده کتاب کلاسیک سه دقیقه اول، نظرات خود را در مورد برخی از اساسی ترین و جذاب ترین جنبه های فیزیک و جهان به اشتراک می گذارد. اما او علم را پشت دیوارهای انضباطی منزوی نمی‌کند، یا از سیاست دوری نمی‌کند و آنچه را که حماقت پرواز فضایی سرنشین‌دار، مضرات نابرابری و اهمیت کالاهای عمومی می‌داند، قبول نمی‌کند. دیدگاه او عقل گرایانه، واقع گرایانه، تقلیل گرایانه و به شدت سکولاریستی است.
استیون واینبرگ جایزه نوبل فیزیک را به خاطر نظریه‌ای که دو نیروی طبیعت را با هم متحد می‌کند و شالوده‌ای برای مدل استاندارد فیزیک زیراتمی گذاشت، دریافت کرد. از دیگر جوایز او می توان به مدال ملی علم و هجده درجه افتخاری اشاره کرد. از جمله کتاب‌های واینبرگ می‌توان به کتاب کلاسیک «سه دقیقه اول» و «توضیح جهان» اشاره کرد. او یکی از همکاران مکرر مجله نیویورک ریویو آو بوکز بود و در دانشگاه تگزاس تدریس می کرد.

کتاب افکار سوم

استیون واینبرگ
استیون واینبرگ (به انگلیسی: Steven Weinberg) (زاده ۳ مه ۱۹۳۳ در نیویورک) فیزیکدان مشهور آمریکایی است.او در سال ۱۹۷۹ به همراه عبدالسلام و شلدون لی گلاشو، جایزه نوبل فیزیک را به خاطر ادغام نیروی الکترومغناطیسی با نیروی هسته‌ای ضعیف که به نیروی الکتریکی ضعیف معروف شد، (کهربایی ضعیف) دریافت کرد.
نکوداشت های کتاب افکار سوم
A stimulating and admirable book
کتابی مهیج و قابل تحسین
Physics Today

Weinberg has a knack for capturing a complex concept in a succinct, unforgettable image…[He’s] one of the smartest and most diligent scientists around.
واینبرگ در به تصویر کشیدن یک مفهوم پیچیده در یک تصویر مختصر و فراموش نشدنی مهارت دارد...[او] یکی از باهوش ترین و کوشاترین دانشمندان اطراف است.
Robert Crease, Nature

This collection is an easily digestible glimpse into the mind of a thoughtful scientific communicator and shows the truly all-encompassing nature of theoretical physics
این مجموعه نگاهی اجمالی به ذهن یک ارتباط دهنده علمی متفکر است و ماهیت واقعا همه جانبه فیزیک نظری را نشان می دهد.
Andrea Gawrylewski, Scientific American

قسمت هایی از کتاب افکار سوم (لذت متن)