کتاب آواره دره یمگان

Avareh Darreh Yamgan
کد کتاب : 37809
شابک : 978-9641652496
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 303
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آواره دره یمگان اثر محمدرضا توکلی صابری

ناصرخسرو حکیم، فیلسوف، شاعر، ریاضیدان و جهانگرد ایرانی، یکی از برجسته ترین شخصیتهای ادبی، فلسفی، و دینی ایران در قرن پنجم هجری است. در چهل و دوسالگی در اثر رویایی مسیر زندگی ناصرخسرو به تمامی عوض شد و او را که دبیری شراب خوار و لذتجو در دربار شاهان بود دیگرگون کرد و پا در سفری هفت ساله گذاشت. پس از سفر او یک مبارز اجتماعی پرشور شد که به مخالفت با مقامات دینی و سیاسی زمان خود پرداخت. این عزم راسخ در مبارزه با فساد دینی و سیاسی دشمنان فراوانی را برای او به بار آورد و به جانش سوءقصد شد که باعث شد از بلخ فرار کند و به دره یمگان در کوهستانهای بدخشان پناه ببرد. اما او از پای ننشست و از همانجا با نوشتن و سرودن به مبارزه ادامه داد. در این کتاب سرگذشت پرماجرای او را می خوانید و با چهره یگانه او آشنا می شوید.
محمدرضا توکلی صابری در هزارمین زادروز ناصرخسرو پای بر مسیر سفر ناصرخسرو گذاشته و پس از پایان سفر گزارش خود را در کتاب «سفر برگذشتنی» منتشر کرده است. سپس به دیدار مزار ناصرخسرو در کوهپایه های بدخشان رفته و حاصل یادداشتهای این سفر را در کتاب «سفر دیدار» آورده است. هم چنین او قدیمی ترین نسخه سفرنامه ناصرخسرو را در هندوستان یافته و آن را تصحیح و منتشر کرده است.

کتاب آواره دره یمگان

محمدرضا توکلی صابری
دکتر محمدرضا توکلی صابری متولد سال 1325، فارغ‌التحصیل دانشکدۀ داروسازی دانشگاه تهران است.او همچنین از دانشگاه دومونفورت در انگلستان درجۀ دکتری در شیمی پزشکی و فوق دکتری را از دانشگاه اکس‌تر اخذ کرده است. چند سالی هم در دانشگاه‌های ایران، انگلیس و آمریکا به تدریس و تحقیق مشغول بوده و اکنون ازیک کمپانی انتشارات علمی در آمریکا به عنوان نویسنده علمی بازنشسته شده است. دکتر توکلی صابری در ایران سردبیر نشریۀ «طب و دارو» بوده و با چند نشریۀ دیگر مانند «دارو و درمان&ra...