کتاب داستان کوتاه

The Short Story
  • 15 % تخفیف
    63,500 | 53,975 تومان
  • موجود
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 19721
مترجم :
شابک : 978-9643053093
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 122
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1977
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب داستان کوتاه اثر یان رید

این کتاب به عنوان یکی از آثار مجموعهٔ "The Critical Idiom"، مکتب‌ها، سبک‌ها، و اصطلاحات ادبی و هنری را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این مجموعه حدود سی کتاب مستقل انتخاب شده‌اند که به مقوله‌های متنوعی پرداخته‌اند؛ برخی به نهضت‌ها، جنبش‌ها، و مکتب‌های ادبی، برخی به انواع ادبی، و برخی به ویژگی‌های سبکی و موارد مشابه. در طول یک و پنجاه سال گذشته، داستان کوتاه در ادبیات کشورهای مختلف نمایان شده است و امروزه نویسندگان برجسته بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند. اما جنبه‌های نظری و تاریخی این نوع ادبی هنوز کاملا مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. این کتاب به نام "بین داستان بلند و کوتاه مدرن" گامی در جهت رفع این نقص به مروری بر روایت‌های مختلف که در اصل داستان‌های کوتاه بوده‌اند، می‌پردازد.

کتاب داستان کوتاه

یان رید
یان رید یک نویسنده و مشاور آموزش و پرورش است که در پرت، استرالیا غربی زندگی می کند. او متولد و بزرگ شده در نیوزیلند، او بیشتر سالهای بزرگسالی خود را در مناطق مختلف استرالیا و دوره هایی در ایالات متحده آمریکا گذرانده است.وی نویسندگی و ادبیات خلاق را در چندین دانشگاه تدریس کرده است و نویسنده ی دوجین کتاب از جمله غیر داستانی (عمدتا در موضوعات ادبی و تاریخی) و شعر است، اما تمرکز اصلی او اکنون روی نوشتن داستان های داستانی است. چهارمین رمان او با نام هزار زبان در سپتامبر 2019 منتشر شد.
دسته بندی های کتاب داستان کوتاه
قسمت هایی از کتاب داستان کوتاه (لذت متن)
برای نمونه غالبا وقتی داستان کوتاه میخواهد خود را با تقاضای بازار منطبق ،سازد باید مصغر و سهل الوصول شود که در همه موارد هم نتیجه ایجاز نیست. طی قرن نوزدهم انتشار مجلات رواج بسیار یافت و در آنها معمولا توجه غلو آمیز به کلیشه و اداهای نثری و ظواهر و غیره تشویق میشد ،بنابراین منتقدان گاه از جدی گرفتن داستان کوتاه به عنوان نوعی ادبی که به خودی خود اهمیت دارد اکراه دارند.