کتاب شبکه های خشم و امید

Networks of Outrage and Hope
کد کتاب : 20014
مترجم :
شابک : 978-9642132416
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 299
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب شبکه های خشم و امید اثر مانوئل کاستلز

کتاب شبکه های خشم و امید کاوشی در اشکال جدید جنبش‌ها و اعتراضات اجتماعی است که امروزه در جهان در حال فوران هستند، از قیام‌های اعراب گرفته تا جنبش خشمگینان در اسپانیا، از جنبش اشغال وال استریت تا اعتراضات اجتماعی در ترکیه و برزیل و جاهای دیگر. در حالی که این جنبش‌ها و جنبش‌های اجتماعی مشابه از بسیاری جهات مهم با هم تفاوت دارند، اما در یک چیز مشترک هستند: همه آنها به طور جدایی ناپذیری با ایجاد شبکه‌های ارتباطی خودمختار که توسط اینترنت و ارتباطات بی‌سیم پشتیبانی می‌شوند، در هم تنیده شده‌اند.

مانوئل کاستلز در این ویرایش جدید از کتاب به موقع و مهم خود، ریشه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این جنبش های اجتماعی جدید را بررسی می کند، اشکال نوآورانه خود سازمان دهی آنها را مطالعه می کند و همچنین نقش دقیق فناوری را در پویایی جنبش ها ارزیابی می کند. دلایل حمایتی که آنها در بخش‌های بزرگی از جامعه پیدا کرده‌اند، و ظرفیت آنها را برای ایجاد تغییرات سیاسی از طریق تأثیرگذاری بر ذهن مردم بررسی می‌کند. دو فصل جدید تحلیل را به روز می کند و پیامدهای این جنبش ها و اعتراضات اجتماعی را برای درک اشکال جدید تغییر اجتماعی و دموکراسی سیاسی در جامعه شبکه جهانی ترسیم می کند.

کتاب شبکه های خشم و امید

مانوئل کاستلز
مانوئل کاستِلز یا مانوئل کاستِلس (Manuel Castells) (زادهٔ ۱۹۴۲، بارسلون) جامعه‌شناس اسپانیایی و نویسندهٔ سه‌گانهٔ مهم عصر اطلاعات است. در بین نظریه‌پردازان علم ارتباطات، کاستلز نویسنده‌ای متمایز است. کاستلز حوزه‌های جامعه‌شناسی شهری، مطالعات سازمانی، مطالعات فضای مجازی، جنبش‌های اجتماعی، جامعه‌شناسی فرهنگ و اقتصاد سیاسی را در کنار هم مطالعه می‌کند تا یک تحلیل بین‌رشته‌ای از جهان پیچیدهٔ رسانه‌ای‌شدهٔ امروز به دست دهد.
دسته بندی های کتاب شبکه های خشم و امید