کتاب دنگ شیائوپینگ

Deng Xiaoping and the Transformation of China
(اصلاحات در چین)
کد کتاب : 20207
مترجم : میثم مهرمتین
شابک : 978-6004052559
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1024
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه لیونل گلبر سال 2012

نامزد جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب سال 2011

معرفی کتاب دنگ شیائوپینگ اثر ازرا اف فوگل

در قرن بیستم هیچ کس بیشتر از دنگ شیائوپینگ در تاریخ جهان تأثیر نداشته است. و هیچ دانشمندی از « ازرا اف فوگل » صلاحیت بیشتری برای جدا کردن تناقضات تجسم یافته در زندگی و میراث جسورترین استراتژیست چین را ندارد.
کتاب « دنگ شیائوپینگ » یک داستان جالب و بسیار مفصلی درباره یک دوره بسیار جالب در تاریخ است ..
« دنگ شیائوپینگ » برای سرگرمی نیست ، زیرا می تواند به آن نگاهی آکادمیک و بسیار مفصل انداخت. این کتاب به لحاظ منابع و گستردگی رویدادهای ذکر شده در آن در مقوله کتاب های جامع قرار می گیرد. و در نهایت این فرصت کافی را برای خواننده باقی می گذارد تا بتواند نتیجه گیری خود را بدست آورد ، به محض اینکه حوصله هضم تمام اطلاعات را داشته باشد.
در اصل این کتاب به نوعی بیوگرافی عالی یکی از مهمترین شخصیتهای تاریخی اواخر قرن بیستم است. این کتاب کمک می کند تا روند ظهور باورنکردنی چین از یک جامعه کشاورزی عقب مانده به یکی از پیشرفته ترین کشورها را مشاهده کنید . همانطور که ایالات متحده آمریکا در گل و لای غرق می شویم ، می توانیم از چین یاد بگیریم ، که پس از سالها سیاست های مخرب ، مردم خود را از فقر نجات داد. رویکرد صرف آن (مائو) برای چین کارساز نبود و برای ما نیز مفید نیست. اما کنشی چون از آن خود کردن میدان تیانانمن می تواند معجزه کند.

کتاب دنگ شیائوپینگ

ازرا اف فوگل
ازرا اف فوگل (متولد 11 ژوئیه 1930) استاد علوم اجتماعی علوم اقتصادی دانشگاه هاروارد است و به طور کلی درباره ژاپن، چین و آسیا نگاشته است.وی در سال 1930 در یک خانواده یهودی در دلاور اوهایو متولد شد. در سال 1950 از دانشگاه اوهایو وسلیان فارغ التحصیل شد و دکترای خود را از وزارت روابط اجتماعی در سال 1958 از دانشگاه هاروارد، دریافت کرد.
قسمت هایی از کتاب دنگ شیائوپینگ (لذت متن)
همسرم، شارلوت آیکلز، که متخصه مردم شناسی چین است همراهی متفکر و ثابت قدم در تمام مراحل این اثر بوده است. او صبورانه تمام سعی خود را برای ایجاد تعادل و حمایت روحی یک معتاد به کار سختکوش به کار برد. با وجود این که من به عنوان کارمند آژانس اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا در حوزه | شرق آسیا از ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ کار می کردم، در راستای این تحقیق دسترسی به منابع محرمانه | هم نداشته ام. تمام واقعیات، نظرات و بررسی های اعلام تله همه مربوط به شخصی نویسنده است. | منابع گرانیتیده در این جا بازتاب هیچ گونه دیدگاه یا موضع گیری نیمی از جانب CIA ,| هرگونه آژانی دولتی آمریکا نیستد. هیچ چیز در مندرجات نباید به عنوان تصریح یا تصدیق | فمنی دولت آمریکا بر اطلاعات با اعلام پشتیبانی از نظرات نویسنده تلقی شود. ایرنا این منابع توسط CIA بازبینی شده اند تا از هرگونه افشای اطلاعات محرمانه جلوگیری شود

همچنین از تبادل نظر با همکارانم در دانشگاه هاروارد مانند ویلیام ألفورد. پیتر پوله جولین چانگ، مرل گلدمن، امنیو گلاسئین، ایان جانستون، سوزانه اوگدن، لبز پری، رابرت راس مارتین رایت و چند تن دیگر بهره بردم، من مسائل را با دانشمندان دانشگاههای دیگر نیز به مانترای گذاشتم. محققانی چون تام بیرتشتین. تو رادیویش، جان دولفین، تام گلد، مل گلدستهن، پری لینک. ریچارد مدسن، چین اوی. جاناتان پولاک، لومین بای و افرادی دیگر همچنین از کمک مالی أنبل، جرج اسپاداء شن پنگ جائو، الیزاب گیلسر منه أنا نورا روسو، کېت سائر، شبی کونئینگ رژانگ یه و.... بهره بردم. مانند همه محققان دیگری که در هاروارد روی منابع چنین پس از ۱۹۴۹ متمرکزند، من بسیار مدیون نانسی هار ست رنی کتابخانه البربانک سینره، کتابخانه خانگی هستم که با آگاهی عمهن ال مناع در ترکیب آن با یعنی سرشار راهنمای محققان در یافتن اطلاعات مورد نیاز شان است. او نوشته های من را حیح و پیش نویس ها را بارها اصلاح کرد. از آنجا که رشد چین به طور فزاینده ای در قرن بیست ویکم حائز اهمیت می شود، به ما در هاروارد برای دستیابی به یک مجموعه ویژه از منابع در مجموعه «فیربانک»، کتابخانه دفاتگه که منبعی ارزشمند برای تحقیق روی بن معاصرنده امتیاز داده می شود. بسیاری از این منابع نه تنها در دیگر کتابخانه های غربی موجود نیستند؛ پنکه حتی در کتابخانه های چین نیز غیرقابل دسترسند