کتاب دایره المعارف یوگا

Yoga Encyclopedia
(تمرینات یوگا، مدیتیشن، اصول تنفس، یوگادرمانی، رژیم غذایی یوگا، غذاهای اصلی)
کد کتاب : 22048
مترجم :
شابک : 978-9647230063
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 295
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دایره المعارف یوگا اثر سوامی شیواناندا

شیواناندا ساراسواتی یک گورو یوگا، یک معلم معنوی هندو، و از طرفداران ودانتا بود. سیواناندا کوپوسوامی در پاتامادای، در ناحیه تیرونلولی تامیل نادو به دنیا آمد. او در رشته پزشکی تحصیل کرد و چندین سال در مالایا بریتانیا به عنوان پزشک خدمت کرد و سپس به رهبانیت مشغول شد.
او بنیانگذار انجمن زندگی الهی (DLS) در سال 1936، آکادمی جنگل یوگا ودانتا (1948) و نویسنده بیش از 200 کتاب در مورد یوگا، ودانتا و موضوعات مختلف بود. او سیواناندا آشرام، مقر DLS را در ساحل گنگ در مونی کی رتی، 3 کیلومتری (1.9 مایلی) از ریشیکش تأسیس کرد و بیشتر عمر خود را در آنجا گذراند.
شیواناندا یوگا، شکل یوگای که توسط شاگردش ویشنودواناندا تبلیغ شد، اکنون از طریق مراکز ودانتا یوگا سیواناندا در بسیاری از نقاط جهان گسترش یافته است. این مراکز به آشرام های شیواناندا که توسط انجمن زندگی الهی اداره می شود، وابسته نیستند.
این کتاب که توسط این مربی بزرگ نوشته شده است شامل تمرینات یوگا، مدیتیشن، اصول تنفس، یوگادرمانی، رژیم غذایی یوگا و غذاهای اصلی است.

کتاب دایره المعارف یوگا

سوامی شیواناندا
سوامی شیواناندا در سال ۱۸۸۷ در جنوب هندوستان به دنیا آمد. او که به خدمت به بشریت علاقه‌مند بود در رشته پزشکی تحصیل کرد و چندین سال در مالزی به پزشکی مشغول شد.در سال ۱۹۲۳ به هند برگشت و برای آغاز کردن تمرینات روحی و ذهنی برای یک سال به هیمالیا رفت. علاوه بر تمریناتش، مرکز پزشکی کوچکی نیز در انجا تأسیس نمود.او بیش از ۳۰۰ کتاب نوشته و شاگردان بسیاری را پرورش داده‌است. وی در سال ۱۹۶۳ وارد ماهاسامادهی (ترک کالبد جسمانی) شد و درگذشت.
دسته بندی های کتاب دایره المعارف یوگا