کتاب سنت شکنان

Heretics!: The Wondrous (and Dangerous) Beginnings of Modern Philosophy
سرآغازهای شگفت انگیز و خطرناک فلسفه ی مدرن
کد کتاب : 22055
مترجم :
شابک : ‫‭978-6229503416
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب سنت شکنان اثر استیون ندلر

"سنت شکنان" یا "سرآغازهای شگفت انگیز و خطرناک فلسفه ی مدرن" کتابی است از "استیون ندلر" و "بن ندلر" که داستان مملو از هیجان اندیشمندان قرن هفدهم را روایت می کند؛ اندیشمندانی که استبداد را به چالش می کشند و گاه خطر تکفیر ، زندان و حتی مرگ را برای ایجاد بنیان های فلسفه و علم مدرن و کمک به راه اندازی دنیای جدید به جان می خرند. با داستان پردازی ماهرانه و تصاویر جذاب، "سنت شکنان" معارفه ای منحصر به فرد از طلوع اندیشه ی مدرن را در قالب کمیک ارائه می دهد که هوشمندانه، گیرا و اغلب خنده دار است.

این فیلسوفان جنجالی و بحث برانگیز از گالیله و دکارت گرفته تا اسپینوزا ، لاک و نیوتن ... اساسا نگاه ما به جهان ، جامعه و خودمان را تغییر دادند. آن ها همه چیز را از این ایده که زمین مرکز کیهان است تا این تصور که پادشاهان، حق الهی برای حکومت دارند، دگرگون کردند. این اندیشمندان با تکیه بر منطق و استدلال به جای ایمان، از دیدگاه های بحث برانگیز و جدید نظریه های طبیعی ، دین ، سیاست ، دانش و ذهن انسان دفاع می کردند.

"سنت شکنان" داستان ایده ها و حیات آن ها را به شیوه ای کاملا زنده و روشنگر بازگو می کند. این کتاب در اروپا و به دنبال سفرها و تبعیدهایشان، روایت دیدار و درگیری آن ها با یکدیگر و همچنین مقابله ی آن ها با استبداد دینی و سلطنتی را شرح می دهد. "سنت شکنان" روایتی درخشان از یکی از برجسته ترین دوره های فلسفه بوده و داستان گروهی از اندیشمندان دلیر را در به کارگیری دلایل و شواهد برای پیروزی بر استبداد دینی ، سلطنتی و باستانی به تصویر می کشد.

کتاب سنت شکنان

استیون ندلر
استیون ندلر ، متولد 11 نوامبر 1958، یک فیلسوف آمریکایی است. او استاد فلسفه در ویلیام اچ. هی و استاد علوم انسانی درEvjue-Bascom ، و از 2004 تا 2009 ، استاد مطالعات یهود در دانشگاه ویسکانسین - مادیسون بوده است.
نکوداشت های کتاب سنت شکنان
[A] highly entertaining introduction to the founding fathers of modern philosophy.
معرفی بسیار سرگرم کننده ای از پدران بنیانگذار فلسفه مدرن.
Philosophy in Review

The art is the best thing about Heretics!, which traces the connections among influential 17th-century European philosophers. Most of the book's humor comes from the relationship between the lofty ideas expressed and the goofy situations
این کتاب بهترین چیز در مورد بدعت گذاران است! که ارتباطات میان فیلسوفان تأثیرگذار اروپایی قرن 17 را دنبال می کند. بیشتر شوخ طبعی این کتاب ناشی از رابطه بین ایده های والای بیان شده و موقعیت های احمقانه است
Book Riot

Heretics! is an excellent read that will not only teach you a bit about modern philosophy, but will also put a smile on your face.
سنت شکنان! یک خوانش عالی است که نه تنها کمی در مورد فلسفه مدرن به شما یاد می دهد ، بلکه لبخند را نیز بر لب خواهد داشت.
Comic Bastards

قسمت هایی از کتاب سنت شکنان (لذت متن)
سه دهه بعد، کلیسای کاتولیک همچنان مراقب بود که فیلسوفان درباره عالم چه می گویند، زمانی که گالیله استادی جوان در دانشگاه پیزا بود، به فیزیک و حرکت اجسام علاقه زیادی داشت. او با خودش می گفت: اجسامی که از ارتفاع یکسانی سقوط می کنند، با شتابی واحد و در زمانی واحد به زمین می افتند. و این موضوع به وزن آنها بستگی ندارد. او در ازمایشی هم این موضوع را در برابر چشم همه ثابت کرد، به این ترتیب که دو گلوله با وزن مختلف را از برج پیزا به پایین پرت کرد، که هر دو همزمان به زمین رسیدند.

پاپ پل پنجم، در سال ۱۶۱۶ نظریه کپر نیک را بدعت شمرده و آن را محکوم کرده بود. او می گفت بر طبق کتاب مقدس، خورشید و همه سیارات دیگر دور زمین می گردند. او صریحا می گفت که جلوی نظریه کپرنیک باید گرفته شود و کسی به طرف آن نرود. اما گالیله که حالا ریاضیدان و فیلسوف دوک بزرگ توسکانی بود، نمی توانست جلوی خودش را بگیرد. او می خواست نشان بدهد که نظریه کپرنیک درست است. به همین دلیل در سال ۱۶۳۲ کتاب گفتگو درباره دو منظومه بزرگ جهانی را منتشر کرد و در آن به دفاعی جانانه از نظرات کپرنیک پرداخت. گالیله می گفت: نظریه خورشید مرکزی، پدیده ها و اتفاقات آسمان و زمین را بهتر توضیح می دهد. | کلیسا خوشش نیامد. پاپ جدید، اوربان هشتم، در عین حال که با گالیله همدلی داشت ولی از دستش عصبانی بود که چرا ستاره شناس معروف از دستور قبلی کلیسا سرپیچی کرده. او گالیله را سنت شکن خواند و به او گفت: تو هیچ راه دیگری برای من نگذاشته ای! گالیله محکوم به حبس خانگی تا آخر...