کتاب تاریخ سینما

Film History
کد کتاب : 22200
مترجم :
شابک : 978-9643059439
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 1024
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ سینما اثر دیوید بوردول

کتاب تاریخ سینما که توسط دو تن از برجسته ترین محققین سینما کریستین تامسون و دیوید بوردول نوشته شده است ، یک پژوهشی جامع از فیلم ها از هالیوود و سراسر ایالات متحده گرفته تا سراسر جهان است. این کتاب تقریبا به تمام جریان های اصلی سینما می پردازد و فیام های داستانی بلند، فیلم های تجربی و آوانگارد، فیلم های مستند و انیمشن را در بر می گیرد. در این کتاب نیز مانند کتاب پرفروش دیگر این نویسندگان یعنی هنر سینما، مفاهیم و رویدادها با تصویرهایی با اندازه واقعی نشان داده می شوند و دانشجوبان نسبت به کتابهای مشابه دیگر که از عکسهای تبلیغاتی استفاده می کنند ، دید واقع گرایانه تری پیدا می کنند. کتاب تاریخ سینما شامل این مباحث می باشد: بخش یکم: نخستین سالیان سینما، گسترش بین المللی سینما، سینماهای ملی، کلاسیسیسم هالیوود، جنگ جهانی نخست، بخش دوم: آخرین دوره ی سینمای ثابت1929-1919، سینمای فرانسه در دهه 1920، سینمای آلمان در دهه 1920، سینمای شوروی در دهه 1920، هالیوود در واپسین سال های سینمای صامت، روند های بین المللی سال های 1920، بخش سوم: توسعه سینمای ناطق، آغاز سینمای ناطق ، سیستم استودیویی هالیوود، نظام های استودیویی دیگر، سینما و دولت، فرانسه و رئالیسم شاعرانه، چپ گرایان سینمای مستند و سینمای تجربی، بخش چهارم: دوره پس از جنگ، سینمای آمریکا بعد از جنگ، سینمای اروپا بعد از جنگ، سینمای جنگ فراسوی غرب، سینماهای هنری، موج های نو و سینماهای جوان، سینمای مستند و تجربی بعد از جنگ، بخش پنجم: سینمای معاصر از سال 1960 تا کنون، سینمای جهان سوم، سینمای سیاسی-انتقادی ، سقوط و صعود هالیوود.

کتاب تاریخ سینما

دیوید بوردول
دیوید بوردول (David Bordwell) (1947 - 2024) نظریه‌پرداز فیلم و تاریخ‌نگار آمریکایی است. او استاد بازنشستهٔ فیلم از دانشگاه واشینگتون-مدیسون است. همسر او کریستین تامسون نیز از جمله نظریه‌پردازان سرشناس آمریکایی است. این دو به اتفاق هم کتاب‌های هنر سینما و تاریخ سینما را نگاشته‌اند. هم‌اکنون کتاب هنر سینما در ایالات متحده به‌عنوان اصلی کتاب مقدماتی برای ورود به عالم سینما محسوب می‌شود.دیوید بوردول یک پژوهشگر پرکار است. او علاقه‌مند به مباحث گوناگونی ...
قسمت هایی از کتاب تاریخ سینما (لذت متن)
دراماتیزاسیون خاموش شخصیت های سطحی و فلج در کارهای آنتونیونی، در دورانی که اگزیستانسیالیسم هم با اقبال روبرو شده بود، بازتاب همدلانه ای یافت. او شاید بیش از هر کارگردان دیگری فیلمسازان را ترغیب کرد در زمینه روایت های مبتنی بر حذف و با پایان های باز تجربه کنند. خوان باردم، میکلاش یانچو و تئو آنجلوپولوس از سبک متمایز او، نکته ها آموختند.