کتاب تئاتر بدن

Theaters of the Body: A Psychoanalytic Approach to Psychosomatic Illness
رویکرد روانکاوانه به بیماری های روان تنی
کد کتاب : 23687
مترجم :
شابک : 978-6222018351
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

نمایش های تن
Theaters of the Body
رویکردی روانکاوانه به بیماری های روان تنی
کد کتاب : 77083
مترجم :
شابک : 978-6227255362
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تئاتر بدن اثر جویس مک دوگال

کتاب تئاتر بدن(رویکردی روان کاوانه به بیماری های روان تنی) کمک قابل توجهی به مطالعه روان پریشی است که توسط یکی از مهمترین متفکران روانپزشکی و پزشکان جهان نوشته شده است. در این کتاب ، جویس مک دوگال بازخوانی جسورانه و مهیجی از رویکرد روانکاوی در مورد مسئله جذاب رابطه بین ذهن و بدن ارائه می دهد.
مک دوگال به افرادی که از طریق تظاهرات بدنی به پریشانی روانشناختی واکنش نشان می دهند و همچنین به توانایی روان-تنی افراد در آن لحظه هایی که روش های روانی عادی مقابله با آنها رو جواب نمی دهد ، نگاه می کند و مطالعه ی بیماری های روان تنی را به وجود می آورد.
با در نظر داشتن این فرمول بندی ، دکتر مک دوگال داستان های فراموش نشدنی ای از بیماران را با خوانندگان خود به اشتراک می گذارد: مادران و کودکان بالغی که به نظر می رسد در یک ادغام قاطعانه با یکدیگر گرفتار شده اند ، که او آنها را "یک بدن برای دو نفر" می نامد. تیم ، که غم و اندوه او در او چنان عمیق فرو رفته است که "بی قلب" شده است - تا زمانی که دچار حمله قلبی شود. جورجت ، که به نظر می رسد بیماری های روان تنی نگران کننده ، وجود او را تأیید می کند. جک هورنر ، که تحلیلگر را از هر نظر تحقیر می کند و با این وجود شکایت می کند ، "من نمی دانم چگونه زندگی کنم" و موارد دیگر. با راهنمایی بصیر و ملایم درمانگر ، کلمات به پیام های بدن داده می شود و آسیب های پیش کلامی عنوان می شود.
در پاسخگویی به نیازهای بیماران روان تنی ، که اغلب تصور می شود برای روانکاوی مناسب نیست ، دکتر مک دوگال نه تنها فرمولهای نظری غنی را ارائه می دهد بلکه قلمرو تلاش روانکاوی را نیز گسترش می دهد.

کتاب تئاتر بدن

جویس مک دوگال
جویس مک دوگال متولد 26 آوریل 1920 ، داندین ، ​​نیوزلند و درگذشته 24 اوت 2011 ، لندن ، انگلستان ، یک روانکاو فرانسوی-نیوزلندی بود. او چهار کتاب مهم در زمینه روانکاوی نوشته است ، که کتاب "تئاتر بدن:رویکرد روانکاوانه به بیماری های روان تنی" از جمله آنهاست.
قسمت هایی از کتاب تئاتر بدن (لذت متن)
وقتی پنج سال بیشتر نداشتم، دریافتم بدن زبان خاص خودش را دارد. از زمانی که کودکی بیش نبودم، یکی از رسوم خانوادگی ما این بود که سالی دو بار برای دیدن پدربزرگ و مادربزرگ اهل کارینگتون به مزرعه ی شخصی بزرگشان واقع در جزیره ی جنوبی نیوزیلند برویم که با شهر داندین ، محل زندگی ما، فاصله داشت. آنها در این مزرعه انواع و اقسام محصولات کشاورزی و احشام را پرورش می دادند و به طور اخص به گوساله های نژاد جرسی خود که برنده جایزه هم شده بودند افتخار می کردند. مادربزرگ من زنی لاغراندام و سرسخت بود که هم ظاهرش و هم رفتارش همه را یاد ملکه ویکتوریا می انداخت. پنج پسر و یک دختر داشت که همه ی آنها به علاوهی همسرانشان او را «مامان» صدا می کردند. او بر «پدربزرگ»، که شوهر هنرمند رویایی اش به شمار می رفت، عمویم سدریک و تعداد زیاد کارگران مزرعه یشان، مانند یک کلنل ارتشی حکومت می کرد..

علی رغم تمام آنچه که در بچگی در مورد دلایل روانشناختی بیماری جسمی ام به خانواده گفتم، در سال های اولیه ی اشتغالم به عنوان روانکاو، خودم به شکل خاص نسبت به تظاهرات روان تنی در مرحله ی روانکاوی حساس نبودم، افزون بر این، علاقه ای هم نسبت به رابطه ی پنهانی بدن - ذهن نداشتم. من دیدگاه ضمنی فروید را پذیرفته بودم که اظهار می دارد هرچند بیماری ارگانیک احتمالأ عناصر روان شناختی پنهانی در دل خود دارد، اما این ها خارج از گسترهی درمان و تحقیق روانکاوی قرار دارند.